Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

KEDELSVEJSERE

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Brugeravatar
BVMP
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 458
Tilmeldt: 05 jan 2007 16:35
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 211 i 3 plan.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9900
Dagligt forbrug: -
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Frederikshavn
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 1 gang

Re: KEDELSVEJSERE

Indlæg af BVMP » 03 nov 2007 21:08

Det skulle da være muligt at finde en svejser på Fyn - der er da trods alt et af DK sidste værfter på Fyn.
Nogen må kende nogen.....
Mvh
BVMP
MGM Junior, stålskorsten. Står i udhus/værksted forbundet med huset m. 2x12 m Løgstørrør. Dertil 7,56 m2 IDMK indbygningssolfanger mod syd. 750 l akku-beholder incl. 250 l nedsænket vvb. 6,0 kW. 400 V varmelegme "just in case".


fissannudella

Re: KEDELSVEJSERE

Indlæg af fissannudella » 18 nov 2007 04:22

jeg har set, nogle af de svar, på revne i kedlen, der er som regle en grund til at jern revner, det kan skyldes mange ting, man skal som regl se hvordan det ser ud, før man danne en konklution. det kan være spæninger i jernet, hvis det er svejset i forkert række følge, det kan være en krater revne i en stop af en svejsesøm, eller hvis de har stoppet med at svejse lige på et hjørne, frem for at svejse bare 20 mm forbi det, det kan være mange årsager.
hvis kedlen revner er det ikke nok at bare slibe jernet rent, der skal bores et 6mm hul for enden af revnen, så den ikke giver sig til at løbe vider under, den ny svejsning, der bliver lavet. hullet der bliver boret, er et triks der er brugt af mange gamle smede,det er godt og gratis, og bliver godt hver gang.
ang sort jern og rustfri sammen, kan man få en overgang elektrode, det vil være det bedste, men er smaskende dyre, ellers er alternativet, at bruge en alm elektrode,eller co2 tråd, ikke en rustfri tråd når man svejser 2 forskellige materialer sammen, det er pga spenningsrækkefølgen ala galvvanisk tæring.
hvis der noget som jeg kan hjælpe med ang svejsning, svar og des ligende, jeg vil jeg prøve.

Besvar