Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

VVS'er til installation på Vestsjælland?

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
Delphy
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 68
Tilmeldt: 23 okt 2011 09:45
Givet likes: 2 gange

VVS'er til installation på Vestsjælland?

Indlæg af Delphy » 15 jun 2013 16:17

Hejsa,

Efter at have været tæt på flere af de større, mere "etablerede" VVS firmaer ifbm med opsætning af min Atmos brændekedel, må jeg sige at jeg ikke er imponeret - den ene vil kun installere hvis han kunne få lov at levere alle materialer (inkl. kedel til overpris!), og den anden mente at et skriftligt tilbud var noget men skrev på en gammel kvittering ved køkkenbordet - og så bagefter gav han et andet, dyrere tilbud....! :roll:

Så med andre ord - er der nogen der kender (eller selv er? :-) en reel, fornuftig og pragmatisk VVS'er som er interesseret i at foretage installation af kedel til skorsten, VVB, Akkutank, osv. samt montere en ny vandledning fra brønd til hus - så vil jeg meget gerne høre derom. Jeg laver selv alt gravearbejde, og sørger selv for alle de større ting (præisoleret pex, PEM rør, kedel, akku, vvb osv.) men der vil selvfølgelig være mindre fittings osv. som han skal enten komme med, eller fortælle mig at jeg skal have klar.

Hvad siger I - kender i nogen? :great:


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

VVS'er til installation på Vestsjælland?

Indlæg af triumph » 15 jun 2013 16:51

Brd. K hansen i skælskør laver et godt arbejde

jopa

VVS'er til installation på Vestsjælland?

Indlæg af jopa » 15 jun 2013 17:04

Delphy skrev:Hejsa,

Efter at have været tæt på flere af de større, mere "etablerede" VVS firmaer ifbm med opsætning af min Atmos brændekedel, må jeg sige at jeg ikke er imponeret - den ene vil kun installere hvis han kunne få lov at levere alle materialer (inkl. kedel til overpris!), og den anden mente at et skriftligt tilbud var noget men skrev på en gammel kvittering ved køkkenbordet - og så bagefter gav han et andet, dyrere tilbud....! :roll:

Så med andre ord - er der nogen der kender (eller selv er? :-) en reel, fornuftig og pragmatisk VVS'er som er interesseret i at foretage installation af kedel til skorsten, VVB, Akkutank, osv. samt montere en ny vandledning fra brønd til hus - så vil jeg meget gerne høre derom. Jeg laver selv alt gravearbejde, og sørger selv for alle de større ting (præisoleret pex, PEM rør, kedel, akku, vvb osv.) men der vil selvfølgelig være mindre fittings osv. som han skal enten komme med, eller fortælle mig at jeg skal have klar.

Hvad siger I - kender i nogen? :great:
Kender det skal have monteret en akkutank mere. Altså blot sættes sammen med eksisterende, samt en ekstra ekspansionsbeholder på loftet.
Har det hele selv minus de par meter rør der skal til.
Ringet til 3 de skal alle have omkrink 10.000 for de få timers arbejde.
Så har besluttet at det skal laves sort 8)
Så er der en "mørk" vvs'er eller blot en der kan lave det hører jeg gerne. 6500 området.

Brugeravatar
Thomas83
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 454
Tilmeldt: 13 jan 2011 13:06
Mit fyr: Pilevang Type PA Med Iltstyring
Areal: 220 kun gulvvarme
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Dagligt forbrug: 10 - 32kg
Årligt forbrug: 5,5ton
Geografisk sted: Slagelse

VVS'er til installation på Vestsjælland?

Indlæg af Thomas83 » 15 jun 2013 22:15

Kan sku godt forstå de ikke gider røre ved det hvis kunden selv vil købe martrialer. Der går for lang tid med det når kunden selv henter og der vil altid ske misforståelser og så skal smeden ligge og flække frem og tilbage aligevel og være til grin, nej fandeme nej. I køre vel heller ikke på værksted med bilen og så har reservedele med selv fra T Hansen ?
Online fyrdata: http://thomas83.stokerlog.dk
Sonnenkraft Solvarme 5stk Idmk paneler,Sks c3 styrring, 1500l akkumuleringstank i fyrrum
og 400l vvb i huset.
Solcelleanlæg: 6Kwh - 30stk Himin hg200 paneler og Sma Sunny Tripower 6000tl inverter 38° stik syd

Delphy
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 68
Tilmeldt: 23 okt 2011 09:45
Givet likes: 2 gange

VVS'er til installation på Vestsjælland?

Indlæg af Delphy » 15 jun 2013 23:31

Vi skal vist have præciseret et par ting:
1. Jeg skal bruge en VVS'er som kan sine ting - jeg har ingen ønsker til at det skal være "sort", arbejdet skal være i orden og det skal være attesteret i det omfang det kræves af loven.
2. Thomas83 - nu var det en VVS'er jeg var på udkig efter, ikke en mening :oops:


Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

VVS'er til installation på Vestsjælland?

Indlæg af Hjemme teori » 16 jun 2013 09:18

Thomas83 skrev:Kan sku godt forstå de ikke gider røre ved det hvis kunden selv vil købe martrialer. Der går for lang tid med det når kunden selv henter og der vil altid ske misforståelser og så skal smeden ligge og flække frem og tilbage aligevel og være til grin, nej fandeme nej. I køre vel heller ikke på værksted med bilen og så har reservedele med selv fra T Hansen ?
Selvom vores meninger til projektet ikke er helt velkomne, vil jeg nu gerne komme med nogen alligevel.

Jeg har lavet opstillingen af mit fyr selv, men brugsvandet måtte jeg jo ikke, så her bestilte jeg en VVS'er som gav en pris og skulle komme med alle fittings og rør. Så VVS havde som sådan frie hænder, på trods af det måtte jeg fire gange i projektet spørge ind til deres montering, hvorefter svaret afstedkom at de måtte lave det om, og så kunne man da næste lige så godt være gået i thansen.
Mvh. Sophus

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

VVS'er til installation på Vestsjælland?

Indlæg af Havmand » 04 jun 2014 07:43

Nu når du bor i Vestsjælland, ville jeg ringe til Levi - Han har formentligt en del gode kontakter. - Og han har sikkert også en god pris på de sidste dele
Svend fra det gamle DVC lavede imø et super flot stykke arbejde, og brugte ikke tiden på at stå stille :great:
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

VVS'er til installation på Vestsjælland?

Indlæg af snubbi » 06 jun 2014 19:19

hej
Delphy skrev:Vi skal vist have præciseret et par ting:
1. Jeg skal bruge en VVS'er som kan sine ting - jeg har ingen ønsker til at det skal være "sort", arbejdet skal være i orden og det skal være attesteret i det omfang det kræves af loven.
2. Thomas83 - nu var det en VVS'er jeg var på udkig efter, ikke en mening :oops:
hvad post nr bor du i ?
vestsjælland er et stort område
mvh ik

Delphy
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 68
Tilmeldt: 23 okt 2011 09:45
Givet likes: 2 gange

VVS'er til installation på Vestsjælland?

Indlæg af Delphy » 06 jun 2014 20:38

@snubbi: det er 4440 Mørkøv :-)


Besvar