Blandeventil til shunt, erfaringer hvad virker under 1000 kr

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
pso
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Blevet takket: 5 gange

Blandeventil til shunt, erfaringer hvad virker under 1000 kr

Indlæg af pso »

Fik TVM-h ventilen skilt ad i søndags. GEvind var gået helt fast, det er fin gevind jeg ikek har værktøj til, dreje frem og tilbage med olie indtil den kom fri.
Der kom også en 7-8 spån ud. Efter at have fået gevind til at køre ved at dreje det helt frem og tilbage 100 gange, ville jeg så sætte kontramøtrik på, den klemte a H... til.
Så den alt så ikke skåret med helt samme gevind og kan faktisk være årsag til gevind blev defekt, den røg i skraldespanden.
Nu virker den igen og kan drejes ud brug af magt. Din må også sidde delvis fast i gevind Martin

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Blandeventil til shunt, erfaringer hvad virker under 1000 kr

Indlæg af TaagMan »

pso » 05 Nov 2012, 22:42 skrev:Fik TVM-h ventilen skilt ad i søndags. GEvind var gået helt fast, det er fin gevind jeg ikek har værktøj til, dreje frem og tilbage med olie indtil den kom fri.
Der kom også en 7-8 spån ud. Efter at have fået gevind til at køre ved at dreje det helt frem og tilbage 100 gange, ville jeg så sætte kontramøtrik på, den klemte a H... til.
Så den alt så ikke skåret med helt samme gevind og kan faktisk være årsag til gevind blev defekt, den røg i skraldespanden.
Nu virker den igen og kan drejes ud brug af magt. Din må også sidde delvis fast i gevind Martin
Godt at høre. Jeg har smidt kontra møtrikken væk til min... nu hvor jeg tænker nærmere over det :P
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html
Besvar