Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Lugt gener fra installation.

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Nellus
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21 jun 2014 16:18

Lugt gener fra installation.

Indlæg af Nellus » 23 jun 2014 22:19

Føj. Så ringer jeg altså til VVS'erne i morgen. Jeg skal nok komme med closure når jeg har den!


Nellus
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21 jun 2014 16:18

Lugt gener fra installation.

Indlæg af Nellus » 25 jun 2014 07:56

Så har min VVS'er været her. Han undersøgte bryggerset - og udelukkede vaskens afløb, og vaskemaskinen, og kom frem til, at det kun kunne være fra det rør, hvori overløbsslangerne til gulvinstallationen er stukket ned i. Han skyllede det igennem, så der nu helt sikkert er vand i vandlåsen. Denne vandlås er højst sandsynligt - siger han - nede i det støbte gulv - og er muligvis blevet udtørret i den varme, der har været den sidste tid.
Vi er lidt i tvivl om, hvorvidt der løber andet vand ud af denne vandlås. For bryggers vasken bliver pt brugt mere end køkkenvasken.
Well; lugten er væk, helt væk lige nu (og den var her da han kom for en halv time siden). Hvis den kommer igen, skal jeg stikke slangerne i en spand og sætte en prop i røret og se om det hjælper. Og hvis det ikke gør, er gode råd dyre.
Hvis det derimod hjælper, skal jeg til at hælde vand i røret når det lugter, så vandlåsen kan blive fyldt.
Hvis det imod forventning altså ikke er dén vandlås der er problemet, skal jeg nok vende tilbage og fortælle om gulv, der er brækket op etc. Men ellers antager jeg at det er det. Håber andre, der kommer her forbi, kan bruge det til noget! Tak for jeres hjælp og gode råd!
(og btw: han sagde, at det "kun" lugtede af kloak. Ingen døde rotter :o) god sommer!

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Lugt gener fra installation.

Indlæg af Landlyst » 25 jun 2014 12:19

Hehe godt det ikke var rotte:)

hvis det er en skjult vandlås skulle ham der har lavet det ha en af skovlen...... :D
er det pvc rør eller beton? Er det beton så er det nok fordi vandlåsen er flækket.... Er det pvc er udtørring nok årsagen.... Der kan man så bruge et cowboy trick..... Hæld madolie i den, så fordamper det,ikke... Men IKKE rapsolie for det bliver harsk....

Nellus
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 21 jun 2014 16:18

Lugt gener fra installation.

Indlæg af Nellus » 26 jun 2014 10:42

Ja - jeg aner ikke om der en skjult vandlås, leder stadig efter tegningerne. Men røret der går ned i gulvet er pvc.
Og jeg ved, at det hjalp at hælde vand i...
Jeg har læst at glycerin skulle være godt?

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Lugt gener fra installation.

Indlæg af Landlyst » 26 jun 2014 19:28

Ja det kan man også bruge... Det er bare lidt dyrere...


Besvar