Knækket isolering?

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
maretti
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22 okt 2011 12:07

Knækket isolering?

Indlæg af maretti »

Hej Alle,

Jeg er på 2. måned den lykkelige ejer af en OPOP H430 kedel påmonteret en Iwabo S1X brænder. Det hele kører fint og det er en ren fornøjelse.
Da jeg idag skulle rense kedlen, afmonterede jeg de to top-plader og til min store overraskelse fandt jeg under den bagerste plade et afbrækket stykke på ca. 4x4cm af den "hård-flamingo-agtige" plade (Som jeg formoder er en slags isolering) der er monteret med to bolte på undersiden af top-pladerne. Dette stykke på 4x4cm er tilsynelande knækket af fra den ene hjørne af isoleringen.
Jeg fik skubbet isoleringsstykket ind på sin rette plads, og sat lidt i spænd da jeg satte top-pladen på igen.

Jeg synes dog, det er lidt hurtigt, at der er ting der begynder at knække af på en 2 måneder gammel kedel, så mine spørgsmål er:

- Er det normalt at denne isolering knækker? (Efter 2 måneder??)
- Er løsningen ganske enkelt at sætte en helt ny isoleringsplade på - eller er det helt uden betydning (bortset fra et lidt større varmetab), at der mangler et hjørne af den?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen,

Søren

Brugeravatar
mr blake
Stoker IV
Stoker IV
14
Indlæg: 131
Tilmeldt: 26 nov 2009 18:07
Mit fyr: Baxi 4,0 / Modusa Oliefyr
Areal: 90kvm + 18kvm kælder
Brændsel: Flis / Olie
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Årligt forbrug: Ca.40m3
Geografisk sted: Aars/Blære

Knækket isolering?

Indlæg af mr blake »

Jeg ville nok kontakte dem der har solgt dig fyret, det må være en reklamation...
maretti
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 5
Tilmeldt: 22 okt 2011 12:07

Knækket isolering?

Indlæg af maretti »

Hej Blake,
Tak for svar. Jeg er helt enig i at det er en reklamation, så min VVS får lov til at fikse det, når han skal forbi om et par uger og ordne et par andre ting, så mit spørgsmål gik nok mere på om dette er et kendt problem med den pågældende kedel.

Hilsen,

Søren

Besvar