Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

tilslutning af akkumuleringsbeholder

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
franke300
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 27 apr 2010 23:44

tilslutning af akkumuleringsbeholder

Indlæg af franke300 » 30 aug 2011 22:34

pelle » 18 Aug 2011, 22:11 skrev:Hej franke300
Du må altså ikke tro folk ikke vil hjælpe, men det du spørger om er nok lidt specielt. Så det skal der nok gruples lidt over. :)
Men, jeg er helt med på problemet med at kedlen er alt for hurtig i forhold til husets varmeforbrug. Og det der ved er for mange start af kedlen og det giver en del sod...Ved ikke om den pellx er med pausefyring eller eltænder...

Har tænkt lidt over det..
Men, din ide vil virke fint, som jeg ser det, hvis du placerer fremløbsføleren fra din kedel i toppen af den påtænkte varmtvands reservoir til centralvarmen.
Du ved, hvis du ikke flytter føleren fra top af kedel, vil den reservoir(buffer) ikke rigtig have nogen virkning. Det vil så blot svare til en eller anden isoleret radiator, så at sige..Som jeg lige ser det. Flyttes føler op på den buffer, vil det svare til en udvidelse af det vand du har i kedlen,,,
Men, jeg forstår udmærket problemet.. :)
Er først her bagefter, jeg indså at min installering er lidt speciel. Troede måske der var flere "gør det selv'ere" :D da jeg selv har installeret og opsat det hele herhjemme. Men der er sket en tydelig ændring i forholdet mellem tænding/forbrænding og pauserne, efter montering af akk.beholder. Lige p.t. kører den opstart/forbrænding i 17min. og så der der pause i ca. en time inden den starter op igen, så er bare spændt på hvordan forholdet bliver når der bliver brug for mere varme.
Lige for tiden har vi gulvvarme i halvdelen af huset, med temperatur på 30 grader (i gulvet altså icon_cheesygrin.gif ) og har brugt 25 kg. barlinek piller på 5 dage, naboen var stolt over at han kun brugte en halv sæk om dagen :shock: Men vores lille forbrug må skyldes OPOP kedlen, som lige nu kører med røggastemperatur på 85 grader, og faktisk kun ryger op omkring 110-120 i vinterperioden. Men indstilling på Pellx'en er også kørt helt ned på laveste trin 12,5 Kw. Men det er nu lidt sjovt/spændene at rode med må jeg sige. :great: :)


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

tilslutning af akkumuleringsbeholder

Indlæg af Zarge » 30 aug 2011 23:04

som en anden bruger sagde... hvorfor mon det heder et "PILLE fyr"... ;-)

Besvar