Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hjæælp Ligenu: ) Hvem ved det?

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Hjæælp Ligenu: ) Hvem ved det?

Indlæg af TaagMan » 26 apr 2011 09:02

susiek » 26 Apr 2011, 00:36 skrev:Selvfølgelig er der da jern i... : /.. noget af det endda 18 mm, det er mere end krævet.. men alligevel, sýnes den er for høj i forhold til bredden. Nu får vi jo så se om den blir godkendt
Puha :)

De skulle kunne holde til at ca 8 meter står ustøttet... men noget af skorstenen står vel op af gavl, eller har fat i noget tag?
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html


susiek
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 50
Tilmeldt: 19 mar 2011 14:18
Mit fyr: Blackstar 18 kw
Areal: 178
Brændsel: 8mm DLG
Fremviser gerne i postnummer: 5250
Dagligt forbrug: 30
Årligt forbrug: ?

Hjæælp Ligenu: ) Hvem ved det?

Indlæg af susiek » 03 dec 2011 10:46

He he, de svar her havde jeg ikke set. Bare rolig den står der stadig, og er godkendt: ) af skorstensfejeren som går for at være den skrappeste på fyn.Sådan

Helt frit, altså ca 1,2 fra huset da den sku være 70 cm fra mit tagskæg.Egentlig fortrød jeg at jeg ikke havde taget 50 cm isokernblokke som min gamle skorsten, mest for syns skyld. Jeg synes det ser åndsvagt ud med så høj og tynd en fidus, Men det kunne jeg jo slet ikke, inderkernen skal jo passe til et pillefyr. Så fint nok
For det ikke skal være løgn sagde de vil godkendelsen at de nye regler siger de slet ikke må kravle op, de skal bare rense nede fra : 0, at andet heller ikke var nødvendigt... og hvis skulle der lejes en lift... hvorfor BIB vidste jeg ikke det, så ku jeg jo ha sparet alle trinene og bare ha sat en stige til hvis jeg ville derop
Til dem der vil igang med at bygge en : Vil jeg bare sige: rigtig god fornøjelse, man hører tit nogen sige det er ingenting. Jeg synes det var pissehårdt arb. i 3 dage. Sakseliften kostede 2800

Brugeravatar
KennedP
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 10 aug 2010 12:56
Mit fyr: Varde thurø Brændeovn
Areal: 112
Brændsel: Fast Brændsel
Fremviser gerne i postnummer: 4130
Årligt forbrug: 2
Geografisk sted: Viby sj / Roskilde

Hjæælp Ligenu: ) Hvem ved det?

Indlæg af KennedP » 04 dec 2011 19:38

inden for en diameter af 6m fra stråtaget skal skorstenen være 80cm over tagets højeste punkt
*** Godkendt Teknisk Expert & Udlært skorstensfejer ***


Besvar