Godkendelse samt rørføring i jorden

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Godkendelse samt rørføring i jorden

Indlæg af hudle »

halløjsa..

Nu fik jeg jo lige en gal ide i dag.. at flytte fyrrummet ud af huset og over i en dobbelt carport, der er bygget af telefonpæle (skelettet er bygget af dem)

JEg har ingen sider på carporten, men min tanke var at isolere den og smide 10 cm beton på i bunden. taget er eternittag.

Tæmkte på, at beklæde den udvendigt med enten metalplader eller træ og så isolere imellem og så ved jeg ikke hvad der skal på indersiden for at det kan godkendes til fyrrum.. måske gipsplader eller hvad ?? nogen der ved noget om det..

Og så er der lige det med rørføringen.. JEg har ca 10 meter fra hvor fyret står nu og så hen til det nye sted i carporten.. men der skulle vel ikke være noget bøvl i at grave noget rør ned og så op henne hvor installationen er nu... hvilket slags rør samt pris skal man bruge... hvor langt skal det graves ned og så er der lige det med varmetab. hvor meget skal man regne med pr meter ??
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Re: Godkendelse samt rørføring i jorden

Indlæg af Julehund »

du ringer bare til din skorstensfejer, så kan i evt. aftale at mødes på "byggepladsen" og finde en løsning! der skal jo sikkert være vand osv. osv.! gips tror jeg er vejen frem for dit projeckt! rørtype aner jeg ikke noget om, men det er der helt sikkert andre herinde der ved en masse om! :) god arbejdes lyst, og så er det jo vel set med masser billeder icon_cheesygrin.gif
snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Blevet takket: 1 gang

Re: Godkendelse samt rørføring i jorden

Indlæg af snubbi »

snak med fejeren, men 2 lag gips sagde han til mig.
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Re: Godkendelse samt rørføring i jorden

Indlæg af Ollii »

Husk også lige din ekspansion hvis denne er åben. Så kan den også volde problemer.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Godkendelse samt rørføring i jorden

Indlæg af hudle »

hmm i vores beboelse nu har jeg murede vægge og træloft.. så er det to lag gips..hvad med loftet?? vil nok skifte andet fyr til trykekspansion.. kan man nøjes med en stålskorsten eeller skal man købe sig en muret...?? hvad kan den åbne ekspansion give af problemer??
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Re: Godkendelse samt rørføring i jorden

Indlæg af Ollii »

hudle » 10 Mar 2011, 21:54 skrev:hmm i vores beboelse nu har jeg murede vægge og træloft.. så er det to lag gips..hvad med loftet?? vil nok skifte andet fyr til trykekspansion.. kan man nøjes med en stålskorsten eeller skal man købe sig en muret...?? hvad kan den åbne ekspansion give af problemer??
Den åbne eksp. skal over øverste radiator. Så det kan give problemer med lofthøjde i din carport.
Men med lukket er der ikke nogen problemer.
Der er også mulighed med varmeveksler hvis du vil beholde et fyr der ikke kan køre lukket.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.

Besvar