Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nitro X Kul

Spørgsmål vedr. miljøvenlig energi generelt
Rapsolie, jordvarme, Vindmøller, Varmepumper & alternative brændsler
Brugeravatar
soc
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
Mit fyr: Benekov vl 50
Areal: 120
Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
Dagligt forbrug: rigeligt
Årligt forbrug: alt det det kræver
Geografisk sted: Nordjylland

Nitro X Kul

Indlæg af soc » 30 apr 2007 15:23

Fin og super service igen fra Liagro
---- soc, også kaldet Stumpen. Nu ved i hvorfor c004.gif


Brugeravatar
Smedstoker
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 216
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:14
Mit fyr: Benekov VL25 m. Iltstyring
Areal: 250m²
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Geografisk sted: Rebild Syd
Kontakt:

Indlæg af Smedstoker » 30 apr 2007 17:52

Dejligt at høre og servicen er som vi kender den, og vi får sikkert også svaret at se når det er endelig klarlagt hvad grunden er hvis den findes :?: .....Det eneste vi mangler er så at Peter fra NitroX komenterer de spørgsmål der er i dette indlæg fra Per Krarup Olesen, så vi kan være sikker på at det der er i NitroX sækkene virkelig er koks eller det er det her vi putter i vores stoker: NITRO-X-ULTRA er ikke et biobrændsel, og så vidt jeg har kunnet konstatere et sammensat produkt af flere typer kul-affaldsprodukter bundet sammen af vand.
Dette indebærer indhold af både svovl (0,48%), Hydrogen (5,03%), Vand (4,4%) og små mængder forskellige salte. Mange salte har et indhold af klorforbindelser.
Under forbrænding frigøres visse salte og forandres til kloridioner og hydrogenioner.
Mvh Gert

Drift og installation for VL25/50, stokerdagbog,
teknisk og servicemanual til TM3006 kan ses på
http://www.familien-smed.dk

Brugeravatar
Smedstoker
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 216
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:14
Mit fyr: Benekov VL25 m. Iltstyring
Areal: 250m²
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Geografisk sted: Rebild Syd
Kontakt:

Indlæg af Smedstoker » 30 apr 2007 17:53

Disse indlæg er lavet for den person som ejer den omtalte Benekov Stoker og er bestemt ikke rettet mod Liagro, vi vil bare være sikker på at det vi køber hos Peter NitroX også er det som er i sækkene og den vare vi betaler for og ikke en vare som i sidste ende kan ødelægge vores Stoker.
Mvh Gert

Drift og installation for VL25/50, stokerdagbog,
teknisk og servicemanual til TM3006 kan ses på
http://www.familien-smed.dk

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 30 apr 2007 21:08

"NITRO-X-ULTRA er ikke et biobrændsel"
Nej, og det er bestemt heller ikke nogen nyhed at det ikke er.

"kul-affaldsprodukter"
Kan det lyde grimmere?

"bundet sammen af vand."
Hvordan er det nu lige træpiller er bundet sammen?
Vandprocenten i Nitro-X er ca 4,4 - i træpiller er den 6 - 8%
Ingen af tingene kunne hverken hænge sammen eller brænde uden vand.

"Desuden siger den lokale brændselshandler i Hobro at han udmærket kender dig og din forretning og at det du har solgt til omtalte stokerejer er kul."
Kul eller koks, jeg kan godt skrive under på det brænder ca 1,8 gange så godt som træpiller og giver ca 1,8 gang mere varme.
Det er vi nok mange der er enige om.
Ovenstående sætning jeg citerer lyder MEGET negativt ladet.
Lad mig gætte....
Ovennævnte biobrændselsforhandler forhandler selv energikoks og har ondt et vist sted fordi den sælges og hentes i Tyskland.

Hvis man gerne vil have info om Nitro-X kan man jo bare gå herind:
http://bpr-dk.com/
Der står hvad det er lavet af og hvad svovlindholdet, vandindhold osv er.



Jeg skal ikke tage Peter i forsvar overhovedet, men dette minder efterhånden lidt for meget om et personligt korstog.
MvH Ulrik©

Brugeravatar
Smedstoker
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 216
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:14
Mit fyr: Benekov VL25 m. Iltstyring
Areal: 250m²
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Geografisk sted: Rebild Syd
Kontakt:

Indlæg af Smedstoker » 30 apr 2007 22:07

Ja lad det slutte mens der er en god tone og så håbe at der ikke er andre der kommer ud for noget lignende, jeg har bare ikke samvittighed til at lade som ingenting når jeg ved hvordan det kan gå, jeg har lettet min samvitteghed nu så held og lykke med afbrænding af NitroX kul.
Og jeg kan da sluttelig sige at Liagro allerede har sendt reservedele til Stokeren så den kører snart igen men denne gang på træpiller.
Mvh Gert

Drift og installation for VL25/50, stokerdagbog,
teknisk og servicemanual til TM3006 kan ses på
http://www.familien-smed.dk


Nitro-x Ultra
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21 feb 2007 11:41
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af Nitro-x Ultra » 30 apr 2007 22:21

Hej Gert.

Jeg ved ikke hvordan du har fået den opfattelse fra at Nitro-X er et biobrændsel.........?????? det er i hvert fald IKKE noget jeg har udtalt mig om. Du har de sidste 1.5 år kunne læse på min hjemme side hvor det står

Nitro-X Ultra er et nyudviklet stoker brændsel som er sammensat af de fineste og reneste kul i verdenen.

Nitro-X Ultra kommer fra 5 forskellige miner og sammensætningen er nøje afstemt for at opnå den bedste og reneste forbrænding.

Osv Osv det står under NITRO-X Info det står også på side 2 i de brochure vi omdeler.......... så jeg forstår ikke at du måtte løbe rundt med denne opfattelse 1 enkelt klik på http://www.bpr-dk.com og så er det for en vær at læse............!!!!!!!!!! Så hils kul handleren og sig det aldrig har været en hemmelighed....................!!!!!!!!!!!!!!!!! og er glad han kender mig, da det er et tegn om at markedsføringen har haft effekt……!!

JEG HÅBER OGSÅ AT DU HAR LÆST LIAGRO`S INDLÆG: Karsten/ Benekov påtager sig hele garantien din bekendt får en ny snegl og hvad der elles måtte være gået itu..... dette må da være DEN PURESTE FRIFINDELSE AF NITRO-X ULTRA og dets skyld i de skader der er sket...
eller hvad.......... Dette ville jeg gerne have dig til at kommentere Gert.....!!!

Jeg antager da at Karsten er i besiddelse af så meget jysk handelstalent at hvis det var mit produkt der var skyld i miseren ville han havde skubbet den videre til mig...... Desuden kan jeg oplyse alle der måtte havde fulgt denne lille interne heksejagt, at LIGARO giver 100% garanti på de modeller de anbefaler til fyring med NIRTO-X Ultra..........!!!

Jeg vil give Ulrik ret… det virker også på mig som dette er et personligt korstog mit mig og mit produkt…… og jeg har også i et stykke tid undret mig over hvorfor de billeder skulle bringes her på denne portal i stedet for at havde kontaktet de implicerede i sagen og få klarhed over problematikken inden man udbasunere en konklusion om at Nitro-X Ultra var synderen til denne misere, det kalder vi i Sønderjylland ” amme stue plader ” når man ikke har sat sig ordentligt ind i tingende men bare konkludere.

Men det må jo være et tegn på Nitro-X Ultra volder konkurrenterne problemer, jeg kan forstå det ud fra Per Krarup Olesen´s sigt ....... men dig Gert…..??

Så er det vist ikke mere fra mig.

Vedr. salte og jeg ved ikke hvad hvis i sparefyre …så vand andelen, kondensere i kedlen er der fare for at kedlen korroder hold altid røg temperaturen over 100 grader.

Uden at skulle gøre mig klog på andre produkter, tror jeg det samme gør sig gældende ved dem også……….men skal gerne kontakte Teknologisk institut og høre af….

Luft i æ dæk, og æ er væk…!!!

Peter

Per Krarup Olesen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 161
Tilmeldt: 07 apr 2007 09:35
Kontakt:

Indlæg af Per Krarup Olesen » 30 apr 2007 22:31

Jeg vil godt tage Peter i forsvar. Peter har helt sikkert købt og
betalt for en analyse af produktet. Så går man selvfølgelig ud fra
at dokumentationen er i orden. Det jeg kan udlede af analysen er,
at den er mangelfuld overfor flere væsentlige stoffer.
Da din-normer og kvalitetssikringer m.m. er et af mine fagområder vil jeg gerne hjælpe dig Peter, hvis du har lyst.
Med venlig hilsen

Asaa-Multi-Service
Per Krarup Olesen
Certificeret supporter
Teknisk udvikler
http://www.asaa-multi-service.dk

Nitro-x Ultra
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21 feb 2007 11:41
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af Nitro-x Ultra » 30 apr 2007 22:52

Hej Per.


Først tak for tilbudet....men bruger det tidligere Elsam´s nu DONG Energi´s laboratorium til analyserne.

Grunden til de ikke er på analysen er den simple at jeg aldrig havde drømt om nogen der ville have interesse i dem og at dømme ud fra de hits vi har på de enkelte sider på vores web, er der næsten aldrig nogen der gider se analysen.

Jeg har solgt petro koks i mange år og det folk efterspurgte var Kcal, svovl, aske og vand.

De er vel som de er for kul, hverken mere eller mindre....

Jeg holder dog min sommerferie nu, efter en lang vinter så hav lidt tålmodighed da jeg går og råder hele dagen, med en lille båd jeg har købt.

Men du skal nok få dem…

Hilsen

Peter

Nitro-x Ultra
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 21 feb 2007 11:41
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: sønderjylland
Kontakt:

Indlæg af Nitro-x Ultra » 30 apr 2007 22:57

Hej Per.

Forstået at jeg lige skal have Elsam til at tage prøver på netop de punkter.

Som du sikkert ved koster analyserne alt efter hvor meget du vil vide og da jeg ikke havde drømt om at nogen ville interessere sig for det har jeg sparet dem væk.

Men bliver gjort....så vi kan få sommer ro...

Hilsen
Peter

Per Krarup Olesen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 161
Tilmeldt: 07 apr 2007 09:35
Kontakt:

Indlæg af Per Krarup Olesen » 30 apr 2007 23:26

Hej Peter

Læs lige den PB jeg har sendt til dig Peter og god sommerferie.
Med venlig hilsen

Asaa-Multi-Service
Per Krarup Olesen
Certificeret supporter
Teknisk udvikler
http://www.asaa-multi-service.dk


Besvar