Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Knækket split

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
cirkus05
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12 sep 2009 23:11
Mit fyr: KL2 combi stoker
Areal: 188
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4900
Dagligt forbrug: 32 kg
Geografisk sted: Nakskov

Knækket split

Indlæg af cirkus05 » 03 okt 2010 18:15

min kl combi stoker 15 kw har kørt uden problemer hele sidste år men nu knækker split jeg har haft skilt det af op til flere gange har renset for sod, kørte piller på, når pillerne kommer helt op i herden knækker splitten.
jeg har fundet ud af når jeg tager fat i sneglen nede i herden kan jeg rokke sneglen så meget at den slår mod indersiden herdens rørdel der hvor luft hullerne er selv om sneglen er centreret i forhold til rør så når der er piller i killer sneglen sig fast. mit spørgsmål er må der være så meget slør sneglen og kan det være en leje i motoren der er ødelagt alt andet er forsøgt ????? jeg er noget så langt at jeg har brug for hjælp til at løse dette problem vi går vinteren i møde med defekt varmekilde og har kæmpet med dette i 4 uger icon_frownfrown.gif


basse
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 08 sep 2010 22:02
Mit fyr: kl 1 25kw
Areal: 370
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: 25,27 kg

Re: Knækket split

Indlæg af basse » 17 okt 2010 14:53

hej jer er næsten sikker på det ikke er lejet men har du prøver at sræke sneglen helt ud så du ken se om der er slidt spor inde i fyret.

robinhood
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 208
Tilmeldt: 15 dec 2009 11:00
Mit fyr: EKOHEAT 1500
Areal: 220
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4130
Dagligt forbrug: 20 til 25 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: viby sjælland

Re: Knækket split

Indlæg af robinhood » 17 okt 2010 21:16

du er sikker på der ikke sidder slagger nede i herden har selv været ude for det i starten dea der ikke stod noget som helst om dette problem kostede det mig en del knækkede splitter

Brugeravatar
Bagger
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 472
Tilmeldt: 12 jan 2007 01:18
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 170 + 75kvm værksted
Dagligt forbrug: Ukendt
Årligt forbrug: Ukendt
Modtaget likes: 6 gange

Re: Knækket split

Indlæg af Bagger » 17 okt 2010 21:18

Jeg har selv lige startet et benekov vl25 fyr op, og det er meget ens i opbygningen. Jeg havde samme problem som dig, splitten knækkede. Efter lidt fejlsøgning kom jeg frem til at pillerne smuldres og kompaktes i starten af retorden. Skilte fyret ad, og hvor meget omhyggelig med at rense denne for sod. Umiddelbart så det ikke ud at der var sod af nævneværdige mængder, men et tilfældigt gok med dækjernet viste at der var en kant på om til 1 cm! Dette fik jeg renset ud, og der var ikke længere problemer.

Brugeravatar
Bagger
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 472
Tilmeldt: 12 jan 2007 01:18
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 170 + 75kvm værksted
Dagligt forbrug: Ukendt
Årligt forbrug: Ukendt
Modtaget likes: 6 gange

Re: Knækket split

Indlæg af Bagger » 17 okt 2010 21:20

Og det var selvfølgelig i retorden soden var...


cirkus05
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12 sep 2009 23:11
Mit fyr: KL2 combi stoker
Areal: 188
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4900
Dagligt forbrug: 32 kg
Geografisk sted: Nakskov

Re: Knækket split

Indlæg af cirkus05 » 18 okt 2010 09:52

Jeg kunne se på min snegl at de 3 yderste viklinger kørte på rørret, jeg sleb 2mm af de 3 yderste viklinger og borrede op til en 6.3 mm split. så nu har det kørt derudaf i 3 uger juubiiii :great:

agentjensen
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 429
Tilmeldt: 02 jan 2007 11:26
Mit fyr: KL 15kw
Areal: 253+100L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca 40kg
Årligt forbrug: ca 10
Geografisk sted: Halskov v/Skive

Re: Knækket split

Indlæg af agentjensen » 18 okt 2010 09:56

Citat: og borrede op til en 6.3 mm split
Så hvordan med garanti hvis dit gear går i stykker.....blot en tanke

cirkus05
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12 sep 2009 23:11
Mit fyr: KL2 combi stoker
Areal: 188
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4900
Dagligt forbrug: 32 kg
Geografisk sted: Nakskov

Re: Knækket split

Indlæg af cirkus05 » 18 okt 2010 17:10

Har snakket med en der køre service på pillefyr han sagde at det kunne jeg godt gøre uden at jeg ville overbelaste gear, den risiko vil jeg godt løbe og 5 mm split knækker for et godt ord.
Og det med garantien jeg ringede til vvs eksperten for forhøre mig om det kunne være rigtig at jeg kunne rokke sneglen når jeg to fat den, han sagde det skulle jeg ikke kunne og grunden til dette var jeg havde kørt med piller der havde været for fugtige og det ville ødelæge mit leje så jeg skulle bare købe et nyt gear så var problemet løst og garantien ikke dækkede når man havde kørt med fugtige piller.
Jeg vil godt lige tilføje at jeg har kørt med de samme piller hele tiden og mit indtryk af vvs eksperten at de kun vil sælge en vare og ikke er til stor hjælp når uheldet er Ude. :(


Besvar