Raserianfald: Så brændte endnu en styring af !!

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Bo Andersen
Stoker III
Stoker III
16
Indlæg: 94
Tilmeldt: 01 dec 2007 23:42
Mit fyr: KL15 Stoker
Areal: 207 + 400L VVB
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: 35 kg
Årligt forbrug: 7 ton

Re: Raserianfald: Så brændte endnu en styring af !!

Indlæg af Bo Andersen »

JOP skrev:Bo Andersen jeg har monteret adskillige pavitronic styringer på mine anlæg men også på gamle anlæg hvor den blot hang i 3 faser og en nul uden jording og lignende fine ting.
og blæseren fungerer altså fint af den grund kører fint kontroleret op og ned i omdrejninger.
Hvis man belaster blæseren ved at dække indsug eller udblæs så øger den omdrejninger men falder igen når man fjerner afdækning det er normalt som jeg har forstået det.
Mig bekendt gælder det også for TM styringer der godt tidligere havde en bizar måde at køre blæseren på med puls-pause men det er de vist gået væk fra.
Hvad end du måtte have af træk i skorsten så skal blæseren ikke påvirkes sådan at den ruller op og ned i omdrejn.
Hmm ja. en KL15 er et 1-faset fyr. Både til blæser og snegl.
Om blæseren er en seriemotor ved jeg ikke, men hvis man fjerner belastningen på en serie-motor så farer den op i modr. til den eksploderer. (Prøv bare med en gammel støvsugermotor icon_cheesygrin.gif )
Det er korrekt at KL-blæseren kører op i omdr. når man blokerer afgangen, og falder igen nå når der er fuldt åbent. Dette burde også være tilfældet på en 3-faset blæser, ikke ?
Jeg tror at styringen fra VVS-eksperten er en puls/pause, kan kan ligefrem høre hver puls/pause, især ved lave omdr.

Fakta: KL-blæseren farer op/ned i omdr. når fyret viser 100% i ydelse og max. blæser er sat til 27%

-Venligst, Bo Andersen-

Besvar