Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

alarm A1 KL Goliath 18KW

Spørgsmål vedr. KL samt det tilbehør der laves til KL Stokerfyr
Besvar
danieltarp
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 jan 2012 10:51

alarm A1 KL Goliath 18KW

Indlæg af danieltarp » 15 jan 2012 11:00

hej alle sammen jeg håber der er en der kan hjælpe mig lidt.

jeg har lige fået sat mit fyr op, og var igang med at programere, da den begyndte og blinke med A1, og de første par gange kunne jeg få den til at holde op ved at slukke og tænde igen,men så pluselig ville den slet ikke mere,
jeg kan bare ikke lige se hvad det skulle være da den ikke har været brugt. er der nogen der kan hjælpe?

mvh daniel


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

alarm A1 KL Goliath 18KW

Indlæg af Bigfoot » 15 jan 2012 12:17

Nu er det ikke lige goliathen jeg kender så meget.
Men på KL2'eren, da betyder A1 mangel på brændsel.
Den registrerer bålet ud fra stigning i temperatur på fremløbet. Så hvis du presser den for langt i knæ, så stiger temperaturen ikke så meget som styringen gerne vil have, og så ender man ud med den fejlmelding der.

Jeg har dog også været i en situation hvor føleren ikke dur, altså den til fremløb. Prøv at løfte låget på den øverst, der plejer at ligge nogle ekstra følere derunder. Det gør der ihvertfald på KL2'eren.

Men ellers er der jo den klassiske fejl, om den kører piller ind??? den klassiske split i geardrevet. Den sidder bag et plastikdæksel i bagenden af sneglen.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

danieltarp
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 jan 2012 10:51

alarm A1 KL Goliath 18KW

Indlæg af danieltarp » 15 jan 2012 12:50

mange tak jeg prøver lige og kigge de ting igennem,
alarm A1 er for  AL1  Temperaturføler for udløbsvand fra kedlen er skadet.
jeg kan bare ikke lige forstå man ikke kan kvittere den alarm og komme til at køre manuelt med den...?


Besvar