Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Baxi Multi-Heat 2,5F

Her kan du indsætte en annonce hvis du ønsker at sælge noget
Forumregler
Dette er salgsstedet for private.
Her kan du sælge alt hvad du lyster.
"Ingen debat i dette forum" "Spørg kun om relevante ting omkring varen som er til salg"
Når varen er solgt, skriver du dette i emnet samt låser det!
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Re: Baxi Multi-Heat 2,5F

Indlæg af Albert » 09 feb 2011 07:14

I gamle dage kunne man trykprøve ved at skrue et rør på toppen af tanken og fylde det med vand,det er så længden på røret der bestemmer hvor meget tryk der skal prøves med.

Til Aussieboy. Fjernvarme kører med 10 bar,så dit rør holder nok til de 2 - 2,5 du skal bruge.


Aussieboy
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 333
Tilmeldt: 03 feb 2010 13:03
Mit fyr: atmos dc 32s, oliefyr backup
Areal: 200
Brændsel: brænde
Geografisk sted: Falster
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Re: Baxi Multi-Heat 2,5F

Indlæg af Aussieboy » 09 feb 2011 08:21

Albert » 09 Feb 2011, 07:14 skrev:I gamle dage kunne man trykprøve ved at skrue et rør på toppen af tanken og fylde det med vand,det er så længden på røret der bestemmer hvor meget tryk der skal prøves med.

Til Aussieboy. Fjernvarme kører med 10 bar,så dit rør holder nok til de 2 - 2,5 du skal bruge.

ok, tak, men det er jo så det med den top og bund, men det er svejset rigtig godt, jeg er ikke så bange for siderne, for katten det er noget tykt marteriale de rør er lavet af, og den kappe der er omkring er vel også noget stærk i det.

kongenidanmark
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29 nov 2009 21:26
Mit fyr: Baxi Multi Heat 1.5 350ltr
Areal: 120 m2 gulvvarme
Brændsel: piller, pilleflis
Dagligt forbrug: 0gr.10kg -18gr.12kg
Årligt forbrug: max. 4 tons

Re: Baxi Multi-Heat 2,5F

Indlæg af kongenidanmark » 13 feb 2011 18:11

Til Søren Oldenborg!

Ved at det er er frit forum, og man kan skrive hvad der passer en herinde!
Men dine indlæg her hvor "indra" prøver og sælge sin kedel, er simpelthen upassende,
men din manglende respekt for mandens forsøg på at sælge sin kedel må jo bunde ud i du har problemer med at sælge nye kedler i den virksomhed du er adm. direktør for!?
Hvad skulle ellers være grundlaget for at sværte produktet til?? Håber ikke du måtte opleve samme behandling hvis du en dag vælger at sætte noget til salg!
Er overbevist om at folk herinde selv kan tage stilling til hvor slidt en 10 år gammel kedel er eller ikke er!

Mvh: Kongenidanmark

Ps. Behandel andre som du selv vil behandles!

Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Modtaget likes: 1 gang

Re: Baxi Multi-Heat 2,5F

Indlæg af Albert » 13 feb 2011 20:26

Jeg har bemærket at brugte varmeanlæg holder prisen bedre end brugte biler,kigger man på dba eller gg.er der nogen der mener at selv ulovlige anlæg er en formue værd,jeg så for nylig en salamander med hjemmelavet stoker pris 9.500 kr.
Baxien her er ikke ulovlig,men jeg ville personligt ikke købe en 10 år gammel kedel for 20000 kr,det er jo langt fra samme kvalitet hvad materiale angår,som de gamle støbejernskedler,og det kan aldrig bedømmes om der er begyndene tæring i kedlen.
En trykprøvning kan afsløre hvis det er tæt på gennemtæring,men 20000 kr må jo siges at være spildt hvis den kun holder 1 eller 2 år.
Men som kongen selv skriver kan folk jo selv bedømme om det er risikoen værd,og det må vel gælde uanset om man sælger stokere eller ej.

Indra
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 26
Tilmeldt: 04 okt 2008 06:52
Mit fyr: Scotte Mini Blackstar 10Kw
Areal: 220
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4040
Geografisk sted: Jyllinge, sjælland

Re: Baxi Multi-Heat 2,5F

Indlæg af Indra » 21 feb 2011 22:31

snubbi » 05 Feb 2011, 23:14 skrev:jeg kan med baxi 4,0f efter thy´s anvisninger dog ikke sommer køresel men så varmer jeg buffer tanken op så er der varme til badværelse gulvet til 2-4 dage :great: .
Min kedel kører også suverænt når der er nogle graders frost. Men det kunne lyde som om at sommerfyring eller hvad vi nu skal kalde det, kræver en buffertank på anlægget.
Nogle erfaringer med det?


Indra
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 26
Tilmeldt: 04 okt 2008 06:52
Mit fyr: Scotte Mini Blackstar 10Kw
Areal: 220
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4040
Geografisk sted: Jyllinge, sjælland

Baxi Multi-Heat 2,5F

Indlæg af Indra » 21 feb 2011 22:36

Vil blot lige understrege at mit fyr stadig er til salg.
Udgangspunktet med 20.000 er selvf. et forsøg på at få en debat i gang om, hvad et brugt fyr egentlig er værd. Markedet svømmer jo ikke ligefrem over med brugte fyr.
Det er rart at høre at der i hvert fald er nogen der mener at man kan lave en forholdsvis objektiv vurdering af tilstanden på anlægget, bl.a. ved at trykprøve det.
Jeg er naturligvis interesseret i at stille op til en gennemgang eller test i forbindelse med et tilbud. Så hold dig ikke tilbage - giv et bud, og kom forbi og se fyret i gang, lugt til det og dan dig det indtryk der nu skal til.

Indra

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Re: Baxi Multi-Heat 2,5F

Indlæg af snubbi » 21 feb 2011 23:04

hej indra
ved godt det er lidt bøvlet med at varme buffer tanken op med 2 -3 dages mellen rum .jeg har buffer tanken da jeg har fyret med brænde før, og nå jeg køre med kalofere blæser på værkstedet så for jeg ikke så store udsving.
en 2,5 vil passe bedre til mit forbrug.
held og lykke med salget selv om den er 10år har den kun kørt 5år


Besvar