Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fordson Major 4cyl. diesel sælges

Her kan du indsætte en annonce hvis du ønsker at sælge noget
Forumregler
Dette er salgsstedet for private.
Her kan du sælge alt hvad du lyster.
"Ingen debat i dette forum" "Spørg kun om relevante ting omkring varen som er til salg"
Når varen er solgt, skriver du dette i emnet samt låser det!
mr.mcp
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 143
Tilmeldt: 28 okt 2007 11:42

Re: Fordson Major 4cyl. diesel sælges

Indlæg af mr.mcp » 20 nov 2008 20:51

Jobak skrev: Er det ikke en Fordson Super Major ? (jeg kan ikke helt se hvad der står på hjelmen)
Hold da fast jeg har siddet mange timer på sådan 1. Er det modellen med manuel ventilløfter ?
Der sidder et håndtag man kan løfte når den skal startes, når starteren er kommet op i omdrejninger slår man håndtaget ned.
Eneste ulempe er at man skal være 2 til det icon_cheesygrin.gif
Fed traktor :great:
Nej, det er det ikke. Jeg er en lykkelig ejer af en super major. Selv om de umiddelbart ligner hindanden, er der små forskelle. Forlygterne på super majoren er bygget ind i nettet foran. Hydraulik omskifteren er ikke magen til og så stå der Fordson Super Major på en linje. Ellers en dejlig traktor, der starter hver gang.


Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Re: Fordson Major 4cyl. diesel sælges

Indlæg af Jobak » 26 nov 2008 22:26

Nej, det er det ikke. Jeg er en lykkelig ejer af en super major. Selv om de umiddelbart ligner hindanden, er der små forskelle. Forlygterne på super majoren er bygget ind i nettet foran. Hydraulik omskifteren er ikke magen til og så stå der Fordson Super Major på en linje. Ellers en dejlig traktor, der starter hver gang.
Dejligt at se en der "kan sin traktor". Du har fuldstændigt ret. Jeg har også kørt meget med en Fordson Major 4-cyl benzin med Gyro frontlæsser.
Og vel og mærke uden servostyring... puhaaa. Den kostede vist min bedstemor 24.000 spritny incl. en 2-furet plov og en fjederharve.
icon_cheesygrin.gif

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

mr.mcp
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 143
Tilmeldt: 28 okt 2007 11:42

Re: Fordson Major 4cyl. diesel sælges

Indlæg af mr.mcp » 27 nov 2008 15:30

Ja, når jeg kører piller på frontlæsseren, bliver man sku træt i armene icon_cheesygrin.gif

Michael Lind Hansen
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 147
Tilmeldt: 13 mar 2007 21:55
Geografisk sted: Auning Djursland

Re: Fordson Major 4cyl. diesel sælges

Indlæg af Michael Lind Hansen » 10 jan 2009 16:43

SOLGT


Besvar