Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

købe et solfangeranlæg

Her kan du indsætte en annonce hvis du ønsker at købe noget
Forumregler
Denne kategori kan bruges af alle der ønsker at købe noget.
Når varen er købt, skriver du dette i emnet samt låser det
kujohnsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 03 mar 2009 21:08

købe et solfangeranlæg

Indlæg af kujohnsen » 10 mar 2011 17:38

Overveje at jeg skal købe et solfangeranlæg er der nogle som har et godt tilbud på stoker. :D jeg har været ved vvs-eksperten og det hedder pannex vacuum 30 rør-300l jeg skal give 19,400kr men hvis der er nogle som har et bedre tilbud så er i velkommen til skriv til mig :Search: :Search: :Search:


hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Re: købe et solfangeranlæg

Indlæg af hudle » 10 mar 2011 20:07

jeg har et godt bud... det er q-pro. dk ( 86929393 Henrik).. de er måske lidt dyrere, men kvaliteten er i top og ikke mindst servicen :-) og så ved de bare hvad de har med at gøre..

Har du et gammelt oliefyr der skal skrottes så er der jo også lidt tilskud at hente ved ved... jeg har selv 45 rør og 300 lliter VVB... det duer bare... skriv endelig hvis flere spørgsmål
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Claus-fra-fyn
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 63
Tilmeldt: 28 feb 2011 10:50
Mit fyr: Nibe Fighter 1235/45 rør
Areal: 112
Brændsel: Jordvarme/ Solvarme
Givet likes: 1 gang

Re: købe et solfangeranlæg

Indlæg af Claus-fra-fyn » 10 mar 2011 21:43

Det har jeg osse set på hvad er din erfaring med det ?

hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Re: købe et solfangeranlæg

Indlæg af hudle » 10 mar 2011 21:48

Claus er det det af mit anlæg du tænker på... Jeg har kun positivt.. det er dog lige lidt kryptisk med styringen til at starte med, men så ringede jeg til henrik for at høre hvordan det helt nøjagtig virkede.. og siden har det bare kørt.. jeg ændrer lidt i indstillingerne indimellem alt efter hvornår på året det er.. men her i forgårs med høj sol, da varmede den 300 liter op til 65 grader (set punkt) og resten smed den i akkutanken som er på 1200 liter.. der varmede den det vand op med ca 8 grader.. og det blvier nok bedre som vi kommer tættere på foråret og sommeren... i vinter hjælper den med 15-30 grader alt efter vejret.. men er positiv over det og glæder mig til 1. sæson med sommerdrift og se hvad det kan udrette der.. blev først færdig i september sidste år..
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

vaksla
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 69
Tilmeldt: 08 jun 2010 17:11
Mit fyr: Baxi MB solo 30/Ecotec A3 15KW
Areal: 136
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9520
Dagligt forbrug: 20
Årligt forbrug: 5
Geografisk sted: Sejlstrup

Re: købe et solfangeranlæg

Indlæg af vaksla » 11 mar 2011 06:57

Kan kun 100 % bakke op om Hudle´s indlæg. Har opsat samme type anlæg fra Q-Pro. Jeg havde flere spørgsmål undervejs, som Henrik kunne svarer på ved et telefonopkald. Havde samme overvejelser som dig mht VVS-Eksperten men har flere gange oplevet dem som direkte uvidende og de er jo som sådan bare sælgere. Fordelen ved Q-Pro er, at de nærmest ikke sælger andet. Men har også fundet andre meget billige anlæg ved feks: http://www.dansksolvarme.dk/. En ting er sikkert, det er en fornøjelse i disse tider, hvor solen begynder at have magt;)


hudle
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Modtaget likes: 2 gange

Re: købe et solfangeranlæg

Indlæg af hudle » 11 mar 2011 12:43

enig med Vaksla.. de der vvs eksperten.. det er noget skidt.. har prøvet at snakke med nogen af dem og de ved så godt som intet i forhold til hvad man har af forventninger..
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

Claus-fra-fyn
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 63
Tilmeldt: 28 feb 2011 10:50
Mit fyr: Nibe Fighter 1235/45 rør
Areal: 112
Brændsel: Jordvarme/ Solvarme
Givet likes: 1 gang

Re: købe et solfangeranlæg

Indlæg af Claus-fra-fyn » 11 mar 2011 12:50

nu har jeg set på den styring der følger med q-pro. dk,jeg kan ikke rigtig se hvordan den skal instilles så jeg kan skifte prioritet mellem beholder 1 og 2
ellers venter jeg kun på lidt bedre vejr før jeg bestiller det (45 rør og 300 lliter VVB) :)

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: købe et solfangeranlæg

Indlæg af TaagMan » 11 mar 2011 13:00

Jeg har købt mit ved dansksolvarme. Lad være med det hvis du ikke selv ved hvad du har med at gøre... de har overhovedet ikke ressourcerne til at hjælpe dig. Lorte kundeservice. Komplet umulige at få fat i, og de overholder ikke de aftaler man laver med dem. Da jeg handlede med dem i sommers var de i hvert fald så totalt underbemandede at de var mere umulige at få til noget som helst. To rør smadret under fragten. Endte med at hente dem et andet sted, for selvom de indvilligede i at sende, så skete det aldrig.
Fint anlæg ellers. Tanken de sender med er dog med kobber spiraler, så de er ikke egnet til vand installationer med jern/galvaniseret pga. galvanisk tæring. En ting de i øvrigt heller ikke informerede om...
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: købe et solfangeranlæg

Indlæg af TaagMan » 11 mar 2011 13:02

Q-Pro var jeg inde og kigge ved. De var alt alt for dyre dengang. Jeg ved dog ikke med i dag.
NBE har også nogle anlæg... dvcenter. dk sælger dem, og det ser ud til at være rigtig go kvalitet.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

vaksla
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 69
Tilmeldt: 08 jun 2010 17:11
Mit fyr: Baxi MB solo 30/Ecotec A3 15KW
Areal: 136
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9520
Dagligt forbrug: 20
Årligt forbrug: 5
Geografisk sted: Sejlstrup

Re: købe et solfangeranlæg

Indlæg af vaksla » 11 mar 2011 14:35

Til Claus fra fyn: Sæt anlægget op og når du så kommer til spørgsmål omkring styring, så ring til Henrik og han vil kunne guide dig meget præcist. Også mht installation kan du få tegninger tilsendt. Mit anlæg kører upåklageligt..
Husk at nævne stokerpro rabat, hvis du bestiller det der.


Besvar