TwinHeat M20i med TM3006 og ilt styring

Spørgsmål vedr. TwinHEAT samt det tilbehør der laves til TwinHEAT Stokerfyr
Besvar
strunge
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 nov 2008 09:38
Mit fyr: TwinHeat M20i med TM3006/ilt
Areal: 250
Brændsel: Piller
Dagligt forbrug: ca.30 kg
Geografisk sted: Østjylland

TwinHeat M20i med TM3006 og ilt styring

Indlæg af strunge »

Hej

Jeg er lige startet ud med sådan en fætter. nu skal jeg så til at finde ud af hvordan de forskellige indstillinger skal være.

Jeg har læst en del af de forskellige indlæg her, men mangler lidt information om indstillinger af ilt?

Hvad sætter i ilt % itl i opsætning?

mvh / Peter "nybegynder"

deeredriver
Stoker III
Stoker III
16
Indlæg: 68
Tilmeldt: 14 aug 2007 22:44

Re: TwinHeat M20i med TM3006 og ilt styring

Indlæg af deeredriver »

Hvis jeg var dig ville jeg bare se at få ild i dyret, sætte ilt% på 7 - 9% og så ellers læne mig tilbage i sofaen. TwinHeat er så vidt jeg ved en seriøs producent som selv tester, og har lavet de nødvendige indstillinger, derfor ikke nogen som skriver om dem, da de kører som de skal ved levering. Men styringen er måske ikke med TwinHeats egen software, så kan det da godt være du skal have ændret en smule. Det er nu mest puls/pause forholdet i opstart, drift og pause du skal indstille så det passer til TwinHeat'en.
Brugeravatar
a.baatz
Stoker III
Stoker III
16
Indlæg: 68
Tilmeldt: 16 nov 2007 16:50
Mit fyr: SK stoker
Areal: 208 + 122 + 20
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5863
Dagligt forbrug: 25-30 gennemsnit
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Rolfsted, fyn

Re: TwinHeat M20i med TM3006 og ilt styring

Indlæg af a.baatz »

På min SK stoker kører jeg med ilt% på 10 på TM3006 og asken er lys grå/brun. Opbygningen på en twin heat er anderledes og ilt% kan derved være anderledes for optimal forbrænding.
Hilsen Baatz
Intet er umuligt - der er bare noget der er sværere end andet..
strunge
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 nov 2008 09:38
Mit fyr: TwinHeat M20i med TM3006/ilt
Areal: 250
Brændsel: Piller
Dagligt forbrug: ca.30 kg
Geografisk sted: Østjylland

Re: TwinHeat M20i med TM3006 og ilt styring

Indlæg af strunge »

Tak for info.
Det er ikke den originale styring, men en ny TM3006 m ilt jeg har sat på. Jeg kører med en ilt på 9% i øjeblikket, og det ser rimeligt ud, dog syntes jeg stadig at forbruget er i overkanten. lige i disse dage roder jeg med trækregulator, da jeg har lidt problemerr med at holde den oppe på 65 grader i fremløb når det blæser meget.

/Peter
B.T.
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 125
Tilmeldt: 04 jan 2007 22:57
Mit fyr: Twin Heat M20I
Areal: 150
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Sønder Jylland

Re: TwinHeat M20i med TM3006 og ilt styring

Indlæg af B.T. »

Hej

Nu er jeg lige lidt nysgerrig ang dit fyr da jeg selv har et.
1 Hvor gammel er dit fyr?
2 Hvad for en styring havde du før?
3 Hvorfor har du skiftet styring

Mvh Brian

strunge
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 nov 2008 09:38
Mit fyr: TwinHeat M20i med TM3006/ilt
Areal: 250
Brændsel: Piller
Dagligt forbrug: ca.30 kg
Geografisk sted: Østjylland

Re: TwinHeat M20i med TM3006 og ilt styring

Indlæg af strunge »

Hov, havde ikke lige set dit indlæg - der er vist noget mail notify der ikke fungere... nå:
det er en 20 år gammel MI20 kedel med magasin og det hele. den styring jeg har kasseret er en gammel relæ fætter der var opstået fejl i... men da både kedel og det hele er i god stand, valgte jeg at købe en TM3006 styring og montere denne på fyret. det fungere ganske fint, og jeg har siden hørt at TH selv har anvendt TM3006 i en årrække. grunden til at jeg har tilføjet en ilt sensor er at andre i nabolaget har anbefalet det. det skulle give bedre økonomi- jeg skal dog have opdateret softwraen i styringen, da den nyeste version skulle have flere justeringsmulighedder omkring ilt. SÅ det er her jeg er nået til :-)

/Peter

Besvar