Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

twinheat konkurrent !!!!

Spørgsmål vedr. TwinHEAT samt det tilbehør der laves til TwinHEAT Stokerfyr
Blaser
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 167
Tilmeldt: 28 nov 2011 14:15
Mit fyr: Atmos med ældre stoker
Areal: 200
Brændsel: træpiller, flis og andet
Dagligt forbrug: ved ikke endnu
Geografisk sted: Himmerland

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af Blaser » 14 feb 2013 10:07

Hej,
Som nævnt er der ikke tale om en nyhed, min nabo og dennes bror har i flere år kørt med Jamitech, det er rigtigt at det er en stor kedel.
Magasindelen er jeg lidt misundelig på det virker rigtig godt og den kan tømme sig selv 100%, det runde magasin er ikke nogen dårlig ide

Blaser


mhko
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 69
Tilmeldt: 30 mar 2011 09:42
Mit fyr: twin heat M20
Areal: 158
Brændsel: træpiller
Årligt forbrug: 10 ton

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af mhko » 14 feb 2013 10:19

hvad er det for en "dims"? syntes ikke at jeg kan finde den på deres hjemmeside

kasper
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 75
Tilmeldt: 14 jun 2012 13:17
Mit fyr: Ikke udfyldt

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af kasper » 14 feb 2013 12:38

Emborg41 skrev:Hej

Som jeg kan læse det på web siden er det produceret siden 2003. Altså ikke en nyhed. Er der nogle der har eller har hørt om jami stoker før ?

Som jeg ser det er det altid godt med konkurrence på markedet.

Selv om det vil være omfattende kunne det være dejligt med en side af en eller anden slags hvor man kunne se billeðer og vejledende priser på samtlige pillefyr og stokere på det danske marked. Vi har jo alle noget forskelligt vi går efter.

Peter

Det er jo heller ikke nogen "konkurrence " at være forbruger :? Det skal producenter og forhandler nok klare icon_cheesygrin.gif

coctail
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 334
Tilmeldt: 16 apr 2007 20:05
Mit fyr: Passat C1 plus
Areal: 114
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 16,5
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 15 gange

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af coctail » 14 feb 2013 13:44

Der er da flere af alternativer til twinheat. bla. Reka, Gejs, Refo og mange andre, så konkurrence er der allerede. Prøv i øverigt at se lidt på materialetype og godstykkelse, og ikke kun på prisen, når der skal kigges på nyt fyr. Det er et utroligt let sted for producenterne at spare på godstykkelse, da der ikke nogen som lægger mærke til det nu og her, men først efter 10-15 år

Der er altså STOR forskel på, hvor længe en kedel holder, om den er udført i 3 eller 5mm godstykkelse, måske endda mere. Materialeprisen er oftest relativ lille del af kostprisen, så om der er 13-15.000 kroners forskel på en kedel i den prisklasse, vil jeg bestemt ikke være afgørende for mit valg.
Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos!

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af timkenneth » 14 feb 2013 14:21

+ at når man vælger en stoker der skal brænde alverdens skrammel, så ønsker man en kedel der er nemt at rengøre og måske en kedel der kan klare en længere periode uden rens. ligeledes skal det være nemt at tilgå brænderhovedet for rens.

det giver man gerne 5-10 tusinde mere for set over en hvad 10-15 års periode?

prisen i er i mine øjn sidste parameter når man vælger at udskifte sit centralvarme. det er en langsigtet investering.


akasajt
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 04 feb 2013 16:36

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af akasajt » 14 feb 2013 15:26

Blaser skrev:Hej,
Som nævnt er der ikke tale om en nyhed, min nabo og dennes bror har i flere år kørt med Jamitech, det er rigtigt at det er en stor kedel.
Magasindelen er jeg lidt misundelig på det virker rigtig godt og den kan tømme sig selv 100%, det runde magasin er ikke nogen dårlig ide

Blaser
Måske ikke en nyhed,men tror ikke rigtigt at de har haft et forhandlernet så ?
Jeg skal love for der er nogen der kommer op af stolene,når man ytrer sig om et mærke herinde !!!
Mange der skriver at twinheat er kram,men har godt nok også set MANGE kedler der tærer i røg kassen efter 10 år

Blaser
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 167
Tilmeldt: 28 nov 2011 14:15
Mit fyr: Atmos med ældre stoker
Areal: 200
Brændsel: træpiller, flis og andet
Dagligt forbrug: ved ikke endnu
Geografisk sted: Himmerland

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af Blaser » 14 feb 2013 15:36

Så vidt jeg ved er jamitech blevet solgt fornyelig, tidligere har der ikke været gjort meget ud af markedsføring.
De kan være de mest har været solgt lokalt

Blaser

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af timkenneth » 14 feb 2013 16:58

akasajt skrev:
Måske ikke en nyhed,men tror ikke rigtigt at de har haft et forhandlernet så ?
Jeg skal love for der er nogen der kommer op af stolene,når man ytrer sig om et mærke herinde !!!
Mange der skriver at twinheat er kram,men har godt nok også set MANGE kedler der tærer i røg kassen efter 10 år
ej nu må du stoppe. der må vel være en hvis sund skepsis når du skriver et nyt produkt der slår twinheat i første indlæg i din tråd.
det viser sig så at produktet langt fra er nyt og hvordan dokumenterer du at det "slår" et twinheat anlæg?

der findes et hav af alternativer til twinheat, intet er dog så udbredt og gennemtestet som twinheat, derfor bliver det af mange set som flagskibet indenfor stokeranlæg, sammen med reka og baxi.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af Landlyst » 14 feb 2013 17:13

Jeg kunne nu stadig godt tænke mig at se den der kedel indvendigt.... Det virker en lille smule suspekt at der ikke er billeder af den andet end ude fra....

akasajt
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 04 feb 2013 16:36

twinheat konkurrent !!!!

Indlæg af akasajt » 14 feb 2013 18:31

timkenneth skrev:
ej nu må du stoppe. der må vel være en hvis sund skepsis når du skriver et nyt produkt der slår twinheat i første indlæg i din tråd.
det viser sig så at produktet langt fra er nyt og hvordan dokumenterer du at det "slår" et twinheat anlæg?

der findes et hav af alternativer til twinheat, intet er dog så udbredt og gennemtestet som twinheat, derfor bliver det af mange set som flagskibet indenfor stokeranlæg, sammen med reka og baxi.
Jeg skriver så: NOK slår.....hvis du ser efter.....
For det andet skriver jeg det er en twinheat konkurrent fordi det er det fyr på markedet der nok ligner twinheat mest.......
Har baxi en stoker der kører med skovflis..??

Bare for at sætte det på plads kører jeg selv med en twinheat stoker fra ca. 85 .....ja der står rigtigt.
Men kedlen.......den tærede op inden jeg købte fyret i 98


Besvar