Opstart af cpi 12èrn?

Spørgsmål vedr. TwinHEAT samt det tilbehør der laves til TwinHEAT Stokerfyr
Besvar
SVJ
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 19
Tilmeldt: 31 jul 2007 09:51
Mit fyr: Twin Heat CPi12
Areal: 175
Brændsel: maskinflis
Dagligt forbrug: 25
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Kerteminde,fyn.

Opstart af cpi 12èrn?

Indlæg af SVJ »

Hej...
Så er min cpi 12èren startet op. Men jeg kan ikke forstå blæseren ikke har kørt en eneste gang endnu??? Jeg har startet den for ca. 2-3 timer siden. Kan det være fordi trækket i skorstenen er rigeligt stort? Der er monteret trækregulator på røgrøret.
Er der nogen der kan hjælpe med et hurtigt svar???
Er utålmodig
:|
SVJ

liagro
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 126
Tilmeldt: 25 feb 2007 12:04
Mit fyr: MGM Comfort
Areal: 160
Brændsel: Diverse piller
Fremviser gerne i postnummer: 7480
Geografisk sted: Vildbjerg
Kontakt:

Indlæg af liagro »

Hej SVJ
Nu skal jeg ikke udtale mig om noget jeg ikke ved med sikkerhed, men da TWin Heats styring efter min viden arbejder efter samme principper som den Technomatic de før har brugt og da Twin Heat også bruger EBM blæsere ligesom Benekov, vil jeg gerne komme med et gæt
1.din stoker kører med under 50% last og din blæser kører men du kan bare ikke hører den.
2. Dit skorstenstræk er for stort så stokeren ikke kan regulerer ned da skorstenen "har taget magten" over styringen. (trækstasbilisator er løsningen ca 400,-)
Hilsen Karsten
SVJ
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 19
Tilmeldt: 31 jul 2007 09:51
Mit fyr: Twin Heat CPi12
Areal: 175
Brændsel: maskinflis
Dagligt forbrug: 25
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Kerteminde,fyn.

Indlæg af SVJ »

Tak for dit hurtige svar.

Men jeg har monteret trækstabilisator og fyret kører med 100% efter displayet, da det jo stadig er under opstart. Nu blæser det jo rimelig meget og jeg kan da også godt se at stabilisatoren bevæger sig en del....
Kedelvandet er pt. på 68C.
SVJ
Henrik M.
Stoker II
Stoker II
16
Indlæg: 53
Tilmeldt: 14 jun 2007 22:33
Mit fyr: Twinheat Cpi12
Areal: 220
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 12
Geografisk sted: Djursland

Indlæg af Henrik M. »

Hej SVJ

Jeg har også startet min CPI12 op for nogle dage siden. Blæseren kører også ved lav ydelse, men starter og stopper med kortere eller længere interval. Mener kun den skal køre konstant ved 100% ydelse. Jeg kan huske at jeg var overrasket over at den var næsten lydløs da jeg startede den op, så jeg åbnede lågen ind til blæseren for gennem luftindtaget at kunne se at den rent faktisk kører. Har du kigget efter? Hvis den ikke kører, vil jeg våge den påstand at der er en defekt.

Held og lykke
Henrik
SVJ
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 19
Tilmeldt: 31 jul 2007 09:51
Mit fyr: Twin Heat CPi12
Areal: 175
Brændsel: maskinflis
Dagligt forbrug: 25
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Kerteminde,fyn.

Indlæg af SVJ »

Hej Henrik M.

Det var samme tanke jeg havde som du skriver og derfor åbnede jeg også lågen til blæseren. Den stod stille og jeg afmærkede på 1 af lamellerne for at se om den flyttede sig. Det gjorde den IKKE i de efterfølgende ca. 4 timer.
Men nu her til morgen inden jeg tog på arb. kørte den fint og fulgte med sneglen som den skulle. Og det gør den stadig nu her i eftermiddag. :P
Ved stadig ikke hvorfor den ikke kørte i går, men holder øje med den og hvis det sker igen, kontakter jeg Twin Heat.
M.v.h.
SVJ

johnny Møller
Stoker VI
Stoker VI
17
Indlæg: 214
Tilmeldt: 02 jan 2007 22:25
Mit fyr: Twin-Heat CPI 12
Areal: 200 + 150 kvm.
Brændsel: træpiller div.
Årligt forbrug: Tja aner det ikke
Geografisk sted: Vemb Westjylland

Indlæg af johnny Møller »

SVJ skrev:Tak for dit hurtige svar.

Men jeg har monteret trækstabilisator og fyret kører med 100% efter displayet, da det jo stadig er under opstart. Nu blæser det jo rimelig meget og jeg kan da også godt se at stabilisatoren bevæger sig en del....
Kedelvandet er pt. på 68C.
SVJ
Hej og tillykke med fyret

det lyder meget mærkeligt at din kedel temperatur er på 68 grader og din blæser ikke kørte, har du da andre varme kilder i huset?
Mvh.
Johnny Møller

husk der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar....
SVJ
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 19
Tilmeldt: 31 jul 2007 09:51
Mit fyr: Twin Heat CPi12
Areal: 175
Brændsel: maskinflis
Dagligt forbrug: 25
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Kerteminde,fyn.

Indlæg af SVJ »

Hej Johnny...
Det ser ud som om det kører rigtigt nu, men skulle tro der har været en fejl som af en eller anden årsag har rettet sig?
Har lige fyldt magasinet op igen, også for at se hvor meget den havde taget siden i går og det så også fornuftigt ud. Har brugt ca. 12-15 kg. maskinflis på et fuldstændigt koldt fyr og hus, dog uden varmvandsbeholderen. Den har jeg først sluttet til i dag.
Jeg har ikke andre varme kilder i huset.
Har lige tjekket fyret igen og den er lige startet op efter pausefyring og kører nu med 68C hvor blæseren fint følger med nu som den skal. :great:
Røgtemp. er på 90C med fuldt åben bypass spjæld.
Jeg mangler bare at få isoleret det nye røgrør og 12m. varmerør, som nok vil hjælpe lidt på forbruget.
Men det blir´f..... dejligt at slippe for at save/hugge og kløve al det brænde fremover icon_cheesygrin.gif
YES!!! SVJ

Besvar