Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fyring med pinde i CPI12

Spørgsmål vedr. TwinHEAT samt det tilbehør der laves til TwinHEAT Stokerfyr
Besvar
FlemmingJ
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 14 feb 2010 13:26
Mit fyr: TwinHeat CPI12
Areal: 290
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 9,5

Fyring med pinde i CPI12

Indlæg af FlemmingJ » 18 nov 2011 10:39

Hej alle

Ved ikke om det er blevet diskuteret her på stedet, kan ikke lige finde det. Men jeg mangler lidt gode råd/erfaringer med fyring med pinde i CPI12. Jeg ved godt at fyret ikke er designet til formålet, da brændkammeret er ret lille, men der kan nu godt ligge lidt derinde til at supplere pillerne med.

Er der nogen, der har dyrket dette? Og hvad er erfaringerne? Er det besværet værd? Og hvad kan man smide ind udover træ? Er det uklogt at fyre med papir/pap?

Og lige en ting mere: iltstyringen er jeg ikke ekspert i. Jeg har fundet ud af, at fyret har svært ved at følge med om vinteren, når der er automatisk iltstyring. Hvis den kører på manuel ilt går det meget bedre, men er det mere uøkonomisk??

PS! Har hus i to etager, ca 300 m2, rimeligt godt isoleret


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Fyring med pinde i CPI12

Indlæg af Bigfoot » 18 nov 2011 12:28

jeg ville lade være med at smide pind i, for at supplere pillerne.... det vil bare give yderlige svineri i kedlen, og du får ikke den ønskede mereffekt ud af det.
Der har været meget snak om det, der var også en som lavede et større projekt ud af det , og så sin baxi.

Du har jo ikke muligheden for at åbne for luftkanaler i lugen, som du har i en fastbrændelskedel. Så derfor vil det give sod og snask i kedlen.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Besvar