Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

HJÆLP til passat fyr, 80kg træpiller pr døgn

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
puschel
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01 jan 2010 13:33

HJÆLP til passat fyr, 80kg træpiller pr døgn

Indlæg af puschel » 01 jan 2010 13:51

Hej

Nu har jeg læst lidt herinde og der er vist nogle der har ret tjek på det herinde.

Jeg har lige overtaget en gård hvor der er et Passat C4 fyr (så vidt jeg kan se af billeder på deres hjemmeside)

Fyret har været rodet rundt i menuen så det står helt forkert.
Jeg fyldte 96 kg træpiller på og 28 timer senere var det tomt. Jeg gik over og trykkede lidt rundt på det uden egentlig at vide hvad jeg lavede, da jeg inden manual har eller ved hvad symbolerne betyder, er det temmelig svært at få styr på. Jeg fik dog reduceret forbruget med ca 20 kg i døgnet det er jo så stadig 80 kg pr døgn.

Nogle symboler er selvfølgelig til at forstår men er lidt usikker på nogle af dem.
Styringen er den næst nyeste har jeg set herinde.

Er her nogle der kan give mig en symbol forklaring og nogle evt standart indstillinger til træpiller. Eller indstilling der har fungeret for jer.

En fremløbs tempatur ville også være belejligt da min står på 60C men kan se der er mange, hvis ikke alle køre med 70 til 75C.

Huset er 230 kvm og det bruges til varmt vand også om vinteren.
Håber der er nogle der vil hjælpe mig her.

Jeg har til orientering fundet ud af hvordan jeg kommer rund i menuen mellem programmerne osv.

D. 24 dec gik det ud grundet slagger i skuffen, det blev renset og det gik så ud igen d 30 dec af samme årsag.

Mvh


Brugeravatar
Raverlution
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 142
Tilmeldt: 18 nov 2007 16:41
Mit fyr: Passat c2 400L. fra 1996 M. Ilt-styrring
Areal: 210
Brændsel: Hvede
Fremviser gerne i postnummer: 6330
Dagligt forbrug: Feb-Mar 09. 25-30 kg
Geografisk sted: Padborg

Re: HJÆLP til passat fyr, 80kg træpiller pr døgn

Indlæg af Raverlution » 01 jan 2010 20:30

puschel skrev:Hej

Nu har jeg læst lidt herinde og der er vist nogle der har ret tjek på det herinde.

Jeg har lige overtaget en gård hvor der er et Passat C4 fyr (så vidt jeg kan se af billeder på deres hjemmeside)

Fyret har været rodet rundt i menuen så det står helt forkert.
Jeg fyldte 96 kg træpiller på og 28 timer senere var det tomt. Jeg gik over og trykkede lidt rundt på det uden egentlig at vide hvad jeg lavede, da jeg inden manual har eller ved hvad symbolerne betyder, er det temmelig svært at få styr på. Jeg fik dog reduceret forbruget med ca 20 kg i døgnet det er jo så stadig 80 kg pr døgn.

Nogle symboler er selvfølgelig til at forstår men er lidt usikker på nogle af dem.
Styringen er den næst nyeste har jeg set herinde.

Er her nogle der kan give mig en symbol forklaring og nogle evt standart indstillinger til træpiller. Eller indstilling der har fungeret for jer.

En fremløbs tempatur ville også være belejligt da min står på 60C men kan se der er mange, hvis ikke alle køre med 70 til 75C.

Huset er 230 kvm og det bruges til varmt vand også om vinteren.
Håber der er nogle der vil hjælpe mig her.

Jeg har til orientering fundet ud af hvordan jeg kommer rund i menuen mellem programmerne osv.

D. 24 dec gik det ud grundet slagger i skuffen, det blev renset og det gik så ud igen d 30 dec af samme årsag.

Mvh
Hej og velkommen til...

Er du sikker på det ikke er et passat c2 fyr du har? lyder lidt voldsomt med en c4 til 230 kvm
skal gerne vide hvad det er for en styring du har, da de alle er meget forskellige i programmerne og indstillingerne.

her er den første styring http://137156.buildyourownshop.com/prod ... roduct=223

her den anden styring http://137156.buildyourownshop.com/prod ... roduct=224

og her den 3 styring http://137156.buildyourownshop.com/prod ... roduct=394

Hvis du har enten den 1 eller 3 kan jeg hjælpe, den 2 har jeg slet ikke prøvet/haft

Har du iltstyring eller er det 3trins styring?

du kan evt uploade nogle billeder af fyret og styringen.

på venstre side af fyret (hvis du står og kigger på styringen) sidder der en typeplade hvor der står hvad det er for et, hvis det er der endnu.

Her er et nr, så du kan kontakte passat og få mailet en gratis brugermanual. 86.65.21.00
Mvh Kenn.

Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)

Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb

puschel
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01 jan 2010 13:33

Re: HJÆLP til passat fyr, 80kg træpiller pr døgn

Indlæg af puschel » 02 jan 2010 20:41

Hej Raverlution

Jeg er ret sikker på det et C4 da det er det samme som på passat.dk under C4, type betegnelsen er der ikke.
Huset er også næsten 400 kvm med første sal + 100 kvm kælder så det passer vel meget godt hvis man skal fyre 500 kvm op.

Jeg fyre dog kun stue tagen og noget af kælderen så det ender med ca 230 kvm

Vedr. iltstyring må jeg melde pas lige pt, den køre i program 2 i opstart og så 1 og igen 0, når her er så koldt som nu kan jeg ikke få den til at holde den program 0. dog sidder der en ting i afgangsrøret jeg ikke ved hvad er, der går en ledning fra den ned til fyret.
Den kan ikke pilles ud da skruerne sidder meget fast.

Så det vel 3 trins styring.

Det er styring nummer 2, det klart :(

Jeg har pillet lidt ved det igen og reduceret forbruget noget mere, men stadig ikke mere end den stadig bruger 65 kg pr dag.

Hvis der er nogle der kan hjælpe med at nogle indstillinger vil jeg blive rigtig :lol:

Ang Passat så tak for det jeg ringer til dem på mandag, og uploader nogle billeder i aften eller i morgen, tak for dit svar.

Brugeravatar
Raverlution
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 142
Tilmeldt: 18 nov 2007 16:41
Mit fyr: Passat c2 400L. fra 1996 M. Ilt-styrring
Areal: 210
Brændsel: Hvede
Fremviser gerne i postnummer: 6330
Dagligt forbrug: Feb-Mar 09. 25-30 kg
Geografisk sted: Padborg

Re: HJÆLP til passat fyr, 80kg træpiller pr døgn

Indlæg af Raverlution » 03 jan 2010 12:05

Vedr. iltstyring må jeg melde pas lige pt, den køre i program 2 i opstart og så 1 og igen 0, når her er så koldt som nu kan jeg ikke få den til at holde den program 0. dog sidder der en ting i afgangsrøret jeg ikke ved hvad er, der går en ledning fra den ned til fyret.
Den kan ikke pilles ud da skruerne sidder meget fast.
okay. prøv at få manualen og prøv dig frem:)
men hvis du har en "dings" i røgrør så er det en sonde til iltstyring. men det kan slås til og fra.
iltstyring er meget nemmere at styre og lidt mere besparende. kan godt være sonden der er istykker eller meget beskidt. prøv og rens den i en blanding af kogende vand og sæbe, MEN ikke skrubbe!!
men som sagt ved jeg ikke hvordan din styring funker så men mon ikke der er nogle andre der gør herinde?
Mvh Kenn.

Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)

Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb


Besvar