Lambesonde til iltstyring

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
FullThrottle
Stoker III
Stoker III
16
Indlæg: 60
Tilmeldt: 24 sep 2007 01:49
Mit fyr: REKA 20kW
Areal: 140 + 50
Brændsel: kornafrens
Geografisk sted: Midt/vest Jylland

Lambesonde til iltstyring

Indlæg af FullThrottle »

Er der nogen der har prøvet at købe en lambesonde til iltstyring uden om Passat ?

Jeg er ikke helt sikker på min måler korekt mere og vil derfor godt have den skiftet. Har læst herinde at en lambesonde kan købes til cirka 500,- hos feks. Mekonomen. Det kunne jo være nemt hvis der er en der ligger inde med data på den sonde der sidder i en C1. Så skal den kun pilles ud en gang. :roll:
- TASSO - H.E.F - BAXI - PASSAT -TWINHEAT - REKA -

Brugeravatar
Raverlution
Stoker IV
Stoker IV
16
Indlæg: 142
Tilmeldt: 18 nov 2007 16:41
Mit fyr: Passat c2 400L. fra 1996 M. Ilt-styrring
Areal: 210
Brændsel: Hvede
Fremviser gerne i postnummer: 6330
Dagligt forbrug: Feb-Mar 09. 25-30 kg
Geografisk sted: Padborg

Re: Lambesonde til iltstyring

Indlæg af Raverlution »

FullThrottle skrev:Er der nogen der har prøvet at købe en lambesonde til iltstyring uden om Passat ?

Jeg er ikke helt sikker på min måler korekt mere og vil derfor godt have den skiftet. Har læst herinde at en lambesonde kan købes til cirka 500,- hos feks. Mekonomen. Det kunne jo være nemt hvis der er en der ligger inde med data på den sonde der sidder i en C1. Så skal den kun pilles ud en gang. :roll:
Hej...

er ikke helt sikker på hvad du mener? det er en bosch der sidder normalt som koster ca 1400 ved passat.
vil du have nummeret på den eller?
Mvh Kenn.

Mit fyr:) viewtopic.php?f=19&t=4662 (Viser gerne frem)

Passat c2 400L med iltstyring og reduktionssæt. 210 m2 bolig opvarmet til 24 grader + vvb
FullThrottle
Stoker III
Stoker III
16
Indlæg: 60
Tilmeldt: 24 sep 2007 01:49
Mit fyr: REKA 20kW
Areal: 140 + 50
Brændsel: kornafrens
Geografisk sted: Midt/vest Jylland

Re: Lambesonde til iltstyring

Indlæg af FullThrottle »

Jeg læste et andet sted her på forum at man kan købe en lambesonde hos div. automobil reservedelsforhandlere til cirka 1/3 af hvad Passat vil have for den.

Hvis du har nummeret vil jeg da gerne have det. Det kunne da være sjovt hvis man kan spare en lille tusse på selv at lede lidt rundt efter en.

Tror nu jeg piller min egen ud i løbet af ugen for at se hvad det er for en.. 8)
- TASSO - H.E.F - BAXI - PASSAT -TWINHEAT - REKA -
stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
16
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

Re: Lambesonde til iltstyring

Indlæg af stokerbent »

ps lambesonde til iltstyring er det samme som der bruges på biler og selve sonden kan købes hos mekkonomen osv. da det er et bosch produkt er det blot at bruge det nummer der står på enheden. ved at den scotte køre med er den samme som ford mondeo 2.0 136hk. og selve chipen kan købes i løs vægt hos vvs eksperten man kunne jo kontakte passat ang chip/styring og så skaffe sonden selv som koster under 500kr.

det er Farmer herinde der skrev det under salg af en C1

Besvar