Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

roca model p-30 udskiftning?

Spørgsmål vedr. Passat samt det tilbehør der laves til Passat Stokerfyr
Besvar
Engelund
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 20
Tilmeldt: 15 feb 2016 18:30

roca model p-30 udskiftning?

Indlæg af Engelund » 06 apr 2016 18:47

Hej alle. Jeg har fundet ud af det er en Roca model p-30 kedel der er her. Hvad jeg kunne læse mit frem til er de ikke så gode. Kan det være derfor jeg har meget højt forbrug og hvilken kan man skifte den ud med ? Den er fra 2004.


sjensen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 20 mar 2010 09:15
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 167
Brændsel: Ystadpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 5.5
Geografisk sted: Slagelse

Re: roca model p-30 udskiftning?

Indlæg af sjensen » 16 maj 2016 10:58

Ja Kedlen har et højt forbrug Hvis man kun har standart røgvende plade der ligger ud til lågen. Har selv haft en Roca P- 30. med en TP MINI brænder.
Skiftede den ud med en MGM 15 for 3 år siden. Men du kan sagtens få lige så god ydelse på den roca kedel som på MGM 15. Det er ikke løgn. For kan selv se at mit pille forbrug ikke har ændret sig ret meget under 500 kg. Og jeg kører på samme måde med MGM som med Roca. Kørte hele året pga. gulvvarme og opvarmning af brugsvand.

Det jeg gjorde var at købe en ildfast plade dem man kan skære i med en alm håndsav. byggede et kammer rundt om brænderen så jeg tvang røgen ned forbi bundristen før den kunne stige op igen langs siden i kedlen og op og igennem de røgvendere der er som standart i kedlen. der skal være ca.2-3 cm luft rundt om og imellem kammer og kedlen.
Den er nu noget mere besværlig at rengøre men det virker. Grunden til jeg skiftede var at brænder var slidt op og forbrug af eltændere. Samt prisen på reservedele.

MVH. Sjensen

xkfc

Re: roca model p-30 udskiftning?

Indlæg af xkfc » 16 maj 2016 11:22

God.. jo den er god,, den holder mange generationer :great: men den koster lidt ekstra piller :(
Ingen grund til at lave en masse beregninger, det er lavet 100vis af gange. http://www.stokerforum.dk/index.php?top ... 09#msg3709


Besvar