Ja - det er lige før Liagro bliver skamrost herinde - men jeg må simpelthen tilstå Karsten giver service ud over det sædvanlige !!
I aftes var jeg lige ude og se til tjekken - og ild var gået ud ?? NÅ - Jeg kunne se den ikke havde rykket boltene (som den gjorde i starten ved kridtprop), men når jeg trykkede på start stod motoren bare og brummede ? Jeg rensede - for jeg troede der var en kridtprop - men niks, det var der ikke. Så tog jeg motoren af og trykkede på start - bare samme brummen. Hmm - af med gearet, og NU kørte motoren. Altså var gearet feset af. Det var ved 8-tiden i aftes, og jeg ringede til servicenummeret - og blev enig med ham jeg snakkede med, at jeg ville tage fat i Karsten her til morgen (koldere var det jo heller ikke :-) )
Så kommer historien : Jeg ringede til Karsten kl 6:30 - og kl 7:00 stod montøren hos mig
Kl 8 var han væk igen - det er sku da simpelthen bare stil - hatten af for Liagro !!
Så er der jo bare mit sædvanlige problem - det er først nu kl 12, efter 3 forsøg - jeg har fået gang i fyret. For helvede det er jeg bare for dårlig til !! Jeg brugte tiden i aftes på at rengøre das ganze molevitten, og det ER jo nok det man ikke skal gøre ! ÆV.
Jeg noterede lige mine indstillinger - jeg har ihvertfald fundet, at min puls står på 6.5 ved drift (står normalt til 8.5 ) men den ryger rimeligt hurtigt op på max, så nu står den og tøffer med en puls på 13 sekunder.
Mine indstillinger er som flg.
blower
0,0
10,2
20,1
30,6
40, 8,5
50,12
60,15
70, 18,5
90,27
100,30
iltpoint x1, y 0,1%
Pido K 13, TS 60s, TI 600s, TD 242s
Fuel K 8, TI 900s, TD 0s
Deltamax 1.7
puls 8.5, ilt 6.5%
Alt dette har spillet til perfektion de sidste 2 måneder, men jeg KAN sateme ikke få gang i den når først den har været ned - det er bare for irriterende ! Jeg har en fornemmelse af, at det er fordi kornbuen simpelthen ikke kommer højt nok op i temperatur,
Nå - Vejret er skønt, jeg har nappet en fridag - og igen - Servicen fra Karsten er bare i top
Allan