Er der relation mellem antal indlæg og kvalitet af produkt

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Brugeravatar
KarMa
Stoker III
Stoker III
17
Indlæg: 90
Tilmeldt: 24 jan 2007 14:58
Mit fyr: Liagro R15 TSS-tornado
Areal: 160 + 50 værksted
Brændsel: Hvede/byg blandet
Dagligt forbrug: 30-35kg
Årligt forbrug: 9,4 ton i 2007
Geografisk sted: Slagelse

Re: Er der relation mellem antal indlæg og kvalitet af produkt

Indlæg af KarMa »

kirkholt skrev:Hej

Når der i dette forum er flest mange indlæg om Benekov, som de øvrige fabrikater er det så

1) Et udtryk for at Benekov er langst det bedste produkt

2) Benekov er det produkt med flest problemer, og dermed flest indlæg ?

mvh

Ole
Hej Ole "kirkholt"

Som det sikkert fremgå nu - osse for en ny mand i dette forum :lol:
vil et simpelt spørgsmål blive vend og drejet - besvaret efter bedste evne, vendt og drejet igen og videre besvaret
simpelthen fordi det er en lidenskab for nogle - at hjælpe andre og dele viden, se bare hvor vi er nået til nu
langt fra spørgsmålet - men stadig interessant :great:
Oo=v=oO Alfa hanner
kører Alfa biler !!!

Mvh Karsten Madsen

kirkholt
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 13
Tilmeldt: 07 aug 2008 12:43
Mit fyr: 16 Kw Woody 6.05 + ny NBE Komfort kedel
Areal: 218
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8751

Re: Er der relation mellem antal indlæg og kvalitet af produkt

Indlæg af kirkholt »

Hej alle sammen

Mange tak for alle kommentarene. Konklusionen må være at Benekov er et godt fyr for stoker-nørder (bestemt positivt ment) og for folk som gerne vil have mulighed for at fyre med andet end træpiller.

Jeg er netop blevet færdig med 106 m2 tilbygning til mit 112 m2 store parcelhus fra 1970.
I denne vinter skal alle 218 m2 varmes op via oliefyr, men jeg håber at få tid/råd til et pillefyr næste år.

Da jeg ikke har plads til pillefyr i mit fyrrum, skal et pillefyr stå en en kommende udvidelse af min garage.
Det giver så i øvrigt mere plads i fyr/vaskerummet fordi oliefyr, skorsten og vandvarmer kan komme ud.

Jeg har i dag ingen erfaring med stokerfyr, men vil gerne have et fyr som kan tage forskellige typer af brændsel ud over træpiller.
Da jeg i forvejen er computernørd, kan det være begrundelse nok at man kan styre/overvåge en Benekov pillefyr fra en mobiltelefon :wink:

Mvh

Ole Kirkholt
Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
17
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Blevet takket: 1 gang

Re: Er der relation mellem antal indlæg og kvalitet af produkt

Indlæg af Flunk »

Sørg for endelig at komme ud og se nogle anlæg i drift inden du beslutter dig for hvad du vil have.
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk
Brugeravatar
KarMa
Stoker III
Stoker III
17
Indlæg: 90
Tilmeldt: 24 jan 2007 14:58
Mit fyr: Liagro R15 TSS-tornado
Areal: 160 + 50 værksted
Brændsel: Hvede/byg blandet
Dagligt forbrug: 30-35kg
Årligt forbrug: 9,4 ton i 2007
Geografisk sted: Slagelse

Re: Er der relation mellem antal indlæg og kvalitet af produkt

Indlæg af KarMa »

Held og lykke med dine udvidelser - og ikke mindst olie prisen :lol:
hvis du mangler råd og vejledning om størrelse og indretning af fyrrum - så kender du jo stedet :great:
Oo=v=oO Alfa hanner
kører Alfa biler !!!

Mvh Karsten Madsen
Brugeravatar
BVMP
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
17
Indlæg: 458
Tilmeldt: 05 jan 2007 16:35
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 211 i 3 plan.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9900
Dagligt forbrug: -
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Frederikshavn
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 1 gang

Re: Er der relation mellem antal indlæg og kvalitet af produkt

Indlæg af BVMP »

Hej Ole
Håber du finder hvad du søger.
Jeg er ikke nørd, ikke stokernørd..måske anden :wink:
Jeg valgte mit fyr udfra hvad jeg læste på diverse forum; om fyret og især om den service der ydes fra leverandøren.
Jeg har haft en Baxi 1.5 før, fint og godt. Men ville gerne have flere muligheder mht. brændsel.

Jeg stiller ikke ret meget på fyret, det får noget at leve af og så skal der noget ud i den anden ende. Holder selvfølgeligt øje med om det "køre" som det skal - en 5-6 gange i døgnet 8)

Bruger forum til at få oplysninger om fyret, indstillinger og brændsel. Nå ja, så kommer der lige lidt mere ind i mellem.

Kig lidt rundt og find nogle brugere der har et fyr der tiltaler dig og bor i din del af landet, send en PB - så er jeg sikker på at du kan få lov til at komme på besøg for at se dyret - vi vil meget gerne vise det frem! icon_cheesygrin.gif
Mvh
BVMP
MGM Junior, stålskorsten. Står i udhus/værksted forbundet med huset m. 2x12 m Løgstørrør. Dertil 7,56 m2 IDMK indbygningssolfanger mod syd. 750 l akku-beholder incl. 250 l nedsænket vvb. 6,0 kW. 400 V varmelegme "just in case".

Meldgård
Stoker IV
Stoker IV
14
Indlæg: 132
Tilmeldt: 11 jan 2010 21:58

Re: Er der relation mellem antal indlæg og kvalitet af produkt

Indlæg af Meldgård »

Med :shock: hensyn til valg af Stoker er det som skrevet i flere indlæg et spørgsmål om behov og økonomi.
Jeg købte en R 15 hos en privat,i Februar 09,han smed den ud for som han sagde,det lort gad han ikke bøvle med,og installerede en varmepumpe.Da jeg havde fået dyret slæbt hjem tænkte jeg,må nok hellere vente med at slutte den til i løbet af sommeren,så var der jo lidt tid til alt det bøvl som sælger havde fortalt om,før der blev behov for varme i huset.
I slutningen af August gik jeg så igang.og en uge senere var der ild i dyret,det var hvede jeg prøvede med,det gik egentlig meget godt.Jeg havde noteret mig instillinger til korn fra andre brugere her i forumet,og ved indstilling af styringen kom der tal frem som lagde ikke så lidt fra de værdier som andre kørte med,så det forklarer hvorfor sælger ikke kunne få lortet til at virke,han havde bla.kørt med kornbuen i til træpiller så her er en af grundene.Jeg fyrer nu med byg,og forbruget ligger her på 40 kg i døgnet.Fyret har ikke været stoppet siden i Oktober.Når det kører som det skal,bør man ikke pille,det er nok her det går galt når der opstår fejl af forskellig art.Jeg valgte en Benekov ud fra flexibiliteten,med forsk. brændsel,man kan jo se priserne på træpiller er steget i takt med olien,og her er kornprisen ikke påvirket af de samme markedskræfter.
Konklusionen er at jeg er meget tilfreds med Benekov R 15.

Besvar