o2

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Rene`larsen
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 556
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:55
Mit fyr: EKOHEAT 1500/ Blacksmith combi light
Areal: 350
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4050
Dagligt forbrug: 40kg temp 24+
Geografisk sted: 4050 skibby

o2

Indlæg af Rene`larsen »

hvorfor ligger min o2 på 16-18 fyre med Nitro-x
ringen er tæt den oven på retorten
har lige skifted glassnor i lågerne
så falsk luft skulle der ikke være noget af.kan det allerede være føleren der er stået af er ikke et år gammel.køre med smeds indstillinger dog puls 4

MVH RL

Brugeravatar
Smedstoker
Stoker VI
Stoker VI
17
Indlæg: 216
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:14
Mit fyr: Benekov VL25 m. Iltstyring
Areal: 250m²
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Geografisk sted: Rebild Syd
Kontakt:

Indlæg af Smedstoker »

Hvad skal den da være med NitroX kul :?:
Mvh Gert

Drift og installation for VL25/50, stokerdagbog,
teknisk og servicemanual til TM3006 kan ses på
http://www.familien-smed.dk
Fejer
Stoker VII
Stoker VII
17
Indlæg: 287
Tilmeldt: 08 jan 2007 22:35
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af Fejer »

Hejs.
Lamda sonden kan sagten stå af efter et år, vær særlig forsigtig ved rengøring omkring denne tør den forsigtigt af og gør jeres skorstens fejer OBS. på den, enten skal han værre påpaselig eller springe den over og i selv ordner den.
Prøv at se om du kan kalibirere den mens den er i drift, ved ikke lige hvordan dette kan gøres på benekov, min egen en Dor kedel, jeg rykker lig låget op på den i Ca. 15 sek og så kalibirere jeg den. kan den ikke kalibirer og melder fejl ja så er den færdig, De kan næsten altid kalibireres sluket/kold kedel også selvom de er færdige derfor den lille test i drift. Min egen er faktisk Pt. færdig men den køre dog stabilt jeg køre så bare med en justeret ilt på 8,5 % det passer til Ca, 7,5 %.
men du skal ligeledes kunne få den længere ned et kvalificeret Gæt er 8-10 % uden problemmer, kan du ikke tryllden der ned med vold og magt er din sonde da helt færdig eller din kedel hammer utæt.
Evt. få din fejer til lige at måle den Helst med det gamle kødben"Det er mere robust" han skal gerne kunne måle en Co2 på omkring 10-12.

Hilsen Fejer.
Certificerede tekniker og supporter
*****************************
Ved Asaa-Multi-Service.

Besvar