Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvad betyder symbolet på RKU 3'eren?

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Batgirl
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 68
Tilmeldt: 05 jan 2007 22:40
Mit fyr: Woody med 5.0 styring og Alpha2 pumpe
Areal: 139
Brændsel: dlgtræpiller
Årligt forbrug: Ca 5 tons
Geografisk sted: Bjerringbro

Hvad betyder symbolet på RKU 3'eren?

Indlæg af Batgirl » 20 jan 2007 11:58

Så har vi endelig fået varme igen, det viste sig at være defekt ledning, så der ikke kom strøm til fyret. Det var så svært at opdage, at elektrikeren ikke engang fandt bruddet, kun fordi jeg stod og dinglede med ledningen, så der pludselig kom lys i displayet et kort øjeblik, fandt vi årsagen. Det må være sket under opsætning, da det sad, hvor man ikke lige kommer til. Inden da havde Dennis fra Liagro været ude at skifte RKU 3'eren ud med en ny,(da vi alle mente, at det måtte være styresystemet der var i udu) og her kommer mit spørgsmål. På displayet er der et symbol med ild, hvor der står start henover. Dette symbol står konstant og blinker, jeg kan ikke finde det i mine papirer, da den gamle rku 3 ikke så helt sådan ud. Hvad betyder det?
Håber nogle af jer kloge hoveder ved det, da jeg synes, jeg har ringet nok gange til Karsten :?

Hilsen Janni


Brugeravatar
Smedstoker
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 216
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:14
Mit fyr: Benekov VL25 m. Iltstyring
Areal: 250m²
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Geografisk sted: Rebild Syd
Kontakt:

Indlæg af Smedstoker » 20 jan 2007 17:34

Hej Batgirl
Jeg startede også med en RKU3 styring på min VL25 som jeg forøvrigt var godt tilfreds med, men jeg syntes ikke jeg kan huske det som du skriver, det eneste lamper som var tændte på min var den med trekanten i og så den med brændsel ud af magasinet tror jeg det var :oops: Det er lidt svært at hske men prøv at kigge på min hjemmeside under stokerfyr/billeder 1, der er et af RKU 3 styring
Mvh Gert

Drift og installation for VL25/50, stokerdagbog,
teknisk og servicemanual til TM3006 kan ses på
http://www.familien-smed.dk

Brugeravatar
Batgirl
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 68
Tilmeldt: 05 jan 2007 22:40
Mit fyr: Woody med 5.0 styring og Alpha2 pumpe
Areal: 139
Brændsel: dlgtræpiller
Årligt forbrug: Ca 5 tons
Geografisk sted: Bjerringbro

Indlæg af Batgirl » 20 jan 2007 18:14

Smedstoker skrev:Hej Batgirl
Jeg startede også med en RKU3 styring på min VL25 som jeg forøvrigt var godt tilfreds med, men jeg syntes ikke jeg kan huske det som du skriver, det eneste lamper som var tændte på min var den med trekanten i og så den med brændsel ud af magasinet tror jeg det var :oops: Det er lidt svært at hske men prøv at kigge på min hjemmeside under stokerfyr/billeder 1, der er et af RKU 3 styring
Ja sådan så min gamle rku 3 også ud, men altså ikke mere

pinball
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 124
Tilmeldt: 10 jan 2007 19:00
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: vestsjælland

Indlæg af pinball » 21 jan 2007 15:42

Smedstoker jeg kan se på billedet af styringen at du kører med en o2 på 5.6 prøv med 10-11.
Jeg skriver det da jeg har været hele skalaen igennem og havnet på 10-11 % (hvilket også var standart i korn programet)
Prøv og giv det en chance et par dage

Brugeravatar
Smedstoker
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 216
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:14
Mit fyr: Benekov VL25 m. Iltstyring
Areal: 250m²
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Geografisk sted: Rebild Syd
Kontakt:

Indlæg af Smedstoker » 21 jan 2007 20:13

Okæh det skal da prøves men skal jeg ikke lave andre indstillinger :?: ...........Glemte at skrive at den står til ønsket 7% lige nu jeg kører med en blanding af korn, biosmuld og min fatters spåner fra trædrejebænken, så der er lidt af hvert lige i tiden
Mvh Gert

Drift og installation for VL25/50, stokerdagbog,
teknisk og servicemanual til TM3006 kan ses på
http://www.familien-smed.dk


pinball
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 124
Tilmeldt: 10 jan 2007 19:00
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: vestsjælland

Indlæg af pinball » 21 jan 2007 21:50

sæt den til ønsket o2 på 10 og giv den en chance andre indstillinger burde der ikke til da den jo selv klarer sig med iltstyringen


Besvar