Er min PL 27 død?

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Kissendrup
Stoker I
Stoker I
17
Indlæg: 29
Tilmeldt: 31 dec 2006 08:40
Mit fyr: Scotte
Areal: 190
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Kissendrup Fyn

Er min PL 27 død?

Indlæg af Kissendrup »

Halløj
Har lige konstateret fugt i bunden af mit fyr, og der er "forsvundet" vand fra anlægget, så mit spørgsmål er om mit ca 8 år gamle stokerfyr snart har ædt sin sidste pille/korn? Jeg har igennem flere sæsoner fyret med korn, men havde selvfølgelig håbet på en lidt længere levetid!
Er der andre der har erfaring med rep. af en kedel, eller er det klogere at sætte den på gaden og få noget nyt ind?

Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Er min PL 27 død?

Indlæg af Brian B »

Hej
Hvis det er til og komme til og svejs så er det fint nok, jeg har sat ny bund i min fars sjølund kedel da han havde sådan en det holdt de næste 7 år til han fik stoker og har osse svejset nogen halmfyr det holder ok men 20-30 år gamle halmfyr er selvfølgelig lidt medtaget
Hvis du skal gøre det bliver det bedst hvis du renser det rigtig rigtig godt det er træls når der kommer pore i svejsningen men en stoker burde ikk være så slem at få ren.
Det kan osse være Karsten kan skaffe dig en ny kedelkrop og så flytte resten over den står til 9350kr på biostoker
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx
mgmone
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 577
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Blevet takket: 61 gange

Er min PL 27 død?

Indlæg af mgmone »

Hej
Kissendrup du er velkommen til at ringe 2868 7360, så vi kan tjekke standen af din kedel.
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk

Besvar