Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Godkendt

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Godkendt

Indlæg af Flemmingth » 03 nov 2013 20:45

theism skrev:Hvis nu du valgte at installere fyret, og det ikke er "godkendt" hvad er sanktionerne så?
Er det din skorstensfejer der skal anholde dig, og trække dig væk i håndjern og sørge for at du bliver varetægts fængslet. Eller hvordan er verden indrettet?
Tjah - jeg kender ikke reglerne, men tror at skorstensfejeren blot nægter at godkende installationen, og nok også meddeler det til kommunen.
Uden skorstensfejergodkendelse melder forsikringen givetvis "hus forbi", hvis der skulle ske skade der blot mikroskopisk kan henføres til varmeinstallationen.
Ved ikke om kommunen anmelder til politiet - hvis en "pædagogisk" tilskrivelse ikke virker, eller om de har andre sanktionsmuligheder, f.eks. pålæggelse af administrativ bøde, som de kan i andre tilfælde.
Jeg har læst lidt om, hvad en ikke-opdateret BBR :oops: kan bevirke. Hvis kommunen finder det betimeligt, kan de idømme en bøde på op til kr. 5.000,-
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt


nemocharley

Godkendt

Indlæg af nemocharley » 03 nov 2013 21:06

min kammerat fik blot besked om at tage hans ulovlige stoker ned, da der ellers ville falde bøde pga forfald ved BBR. Og så er der det med forsikringen. Han købte en brugt og lovlig stoker til 6k på DBA istedet for alt det bøvl der med skorstensfejerens garanti ville komme.

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Godkendt

Indlæg af newpas » 03 nov 2013 23:22

Theism: Bakker du mig op økonomisk hvis jeg er "prøveklud"? icon_cheesygrin.gif :oops:


Besvar