BAXI 2,5 - Snegl kværner træpillerne til smuld

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
ThomasJ7
Stoker I
Stoker I
2
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21 mar 2022 17:50

BAXI 2,5 - Snegl kværner træpillerne til smuld

Indlæg af ThomasJ7 »

Hej Stokerpro Forum
Jeg er ny bruger her, og jeg håber der er nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig.
Jeg er lige flyttet i et andet hus, som er udstyret med et Baxi Multiheat 2,5 fra ca. 2001, som jeg fyrer med træpiller i.
For 8 dage siden stoppede fyret, og jeg fandt ud af, at sneglen var komplet blokket op af sammenpresset smuld. Jeg fik tømt magasinet, og renset sneglen (meget træls stykke arbejde :( ), og fik startet fyret op igen. Men igen i dag opdager jeg, at det som sneglen fører ind i brændkammeret, stort set kun er smuld. Sneglen kværner åbenbart træpillerne totalt til smuld. Jeg fyrer med Barlinek 8 mm, hvis det har noget at sige.
Er sneglen ved at være slidt, eller hvad kan der være i vejen? Hvis den er, hvor køber jeg så en?

Med venlig hilsen
Thomas

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: BAXI 2,5 - Snegl kværner træpillerne til smuld

Indlæg af thy »

ThomasJ7 skrev: 21 mar 2022 18:04 Hej Stokerpro Forum
Jeg er ny bruger her, og jeg håber der er nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig.
Jeg er lige flyttet i et andet hus, som er udstyret med et Baxi Multiheat 2,5 fra ca. 2001, som jeg fyrer med træpiller i.
For 8 dage siden stoppede fyret, og jeg fandt ud af, at sneglen var komplet blokket op af sammenpresset smuld. Jeg fik tømt magasinet, og renset sneglen (meget træls stykke arbejde :( ), og fik startet fyret op igen. Men igen i dag opdager jeg, at det som sneglen fører ind i brændkammeret, stort set kun er smuld. Sneglen kværner åbenbart træpillerne totalt til smuld. Jeg fyrer med Barlinek 8 mm, hvis det har noget at sige.
Er sneglen ved at være slidt, eller hvad kan der være i vejen? Hvis den er, hvor køber jeg så en?

Med venlig hilsen
Thomas

kan være sneglen men tror det ikke...

hvis du tar en håndfuld er det så lidt fugtigt...

tror det er syrventil til tilbagebrand som er lidt utæt så bliver det som du beskriver..

har da sådan en snegl hvis det mod forventning skulle være den
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
ThomasJ7
Stoker I
Stoker I
2
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21 mar 2022 17:50

Re: BAXI 2,5 - Snegl kværner træpillerne til smuld

Indlæg af ThomasJ7 »

Hej Thy
Tak for svar. Hmm...den ventil blev faktisk skiftet på den forrige ejers regning, så det er der da garanti på. Jeg får lige checket i morgen om smuldet/pillerne er fugtige.
MVH Thomas
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: BAXI 2,5 - Snegl kværner træpillerne til smuld

Indlæg af thy »

ThomasJ7 skrev: 21 mar 2022 20:07 Hej Thy
Tak for svar. Hmm...den ventil blev faktisk skiftet på den forrige ejers regning, så det er der da garanti på. Jeg får lige checket i morgen om smuldet/pillerne er fugtige.
MVH Thomas
noget nyt
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Besvar