Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

vandtab

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
jancar
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 280
Tilmeldt: 25 okt 2012 20:24
Mit fyr: Baxi 1,5
Areal: 273
Brændsel: Piller Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 5471
Årligt forbrug: 9 tons
Geografisk sted: Søndersø
Givet likes: 12 gange
Modtaget likes: 12 gange

vandtab

Indlæg af jancar » 01 feb 2020 22:43

Hej

det ser desværre ud til at mit varmesystem taber vand..... Trykket falder i hvert fald over et par uger, og der skal fyldes lidt på igen.

Det basale:
Jeg har en Baxi 1,5. Bor i en stor landejendom med førstesal. Skal trykket i et sådan anlæg ikke være 1,5-2,0 bar?

Jeg har tjekket frontpladerne på baxien,- dem har der været problemer med et par gange, men sidst fik de hjemmelavet pakning der dækker hele hullet og varmestabilt silikone.

Er der ellers nogle steder hvor det vil være logisk at tjekke før jeg henvender mig til en vvs'er

Mvh Jan


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: vandtab

Indlæg af thy » 01 feb 2020 23:12

jancar skrev:
01 feb 2020 22:43
Hej

det ser desværre ud til at mit varmesystem taber vand..... Trykket falder i hvert fald over et par uger, og der skal fyldes lidt på igen.

Det basale:
Jeg har en Baxi 1,5. Bor i en stor landejendom med førstesal. Skal trykket i et sådan anlæg ikke være 1,5-2,0 bar?

Jeg har tjekket frontpladerne på baxien,- dem har der været problemer med et par gange, men sidst fik de hjemmelavet pakning der dækker hele hullet og varmestabilt silikone.

Er der ellers nogle steder hvor det vil være logisk at tjekke før jeg henvender mig til en vvs'er

Mvh Jan
ekspationsbeholder og rigerligt med 1-1,5 det bærer vandet 10-15meter over hvor trykket er målt
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Besvar