Baxi multiheat 1,5 iltstyrring indstilling ?

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
chrB
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 1
Tilmeldt: 02 okt 2016 21:01

Baxi multiheat 1,5 iltstyrring indstilling ?

Indlæg af chrB »

Hej med jer.

jeg er helt ny inde på dette forum, da jeg købte mit nuværende hus for 3 år siden, stod der et baxi multiheat 1,5 som jeg har været rigtig glad for og har fungeret uden problemer, jeg kiggede lidt forumet igennem, og fandt så dette link til indstilling af fyrret Baxi Iltstyring 1,5 2,5,
det stod på std indstilliger som i linket, og håbede lidt på noget besparelse/mindre forbrug, men efter jeg har indtastet de nye værdier syntes jeg fyret køre hele tiden, det er ligesom det ikke har denne "pause" som på std indstilliger ? :roll: ikke fordi det køre på højt forbrug, men bare ( summer ) stille og roligt , kan det være rigtig ? eller om det bare er mig der skal se tiden ad :lol: det skal dog lige siges at min blæser næsten ikke køre nu, og den stod på 99 % :| om det er fordi jeg har været vendt til at den skal buldrer der ud af :shock:

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Baxi multiheat 1,5 iltstyrring indstilling ?

Indlæg af Bigfoot »

det som koster dyrt på forbruget, og rengøringen, er pausefyring.

Så med de indstillinger, vil du få et fyr som kører stille og roligt derudaf, istedet for at buldre rundt.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Besvar