Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

kondens i magasin (fejl er fundet)

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
brightguard
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 48
Tilmeldt: 29 dec 2006 07:43
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 110
Brændsel: GB træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8940
Geografisk sted: Randers

kondens i magasin (fejl er fundet)

Indlæg af brightguard » 06 jan 2008 22:02

Laver lige et nyt indlæg,så det kan komme andre til gode :-)

Kort fortalt har jeg købt en brugt baxi multiheat 4,0.

Da den var monteret,og jeg startede den op,døjede jeg meget med fugt (kondens) i magasin,og det lugtede fælt.
Magasin var hånd-lunt i bunden.

Kontaktede baxi de var ikke til megen hjælp. :(

Nu fik jeg en lille smule røglugt i fyrrum,ned og lyse under magasinet,her kunne jeg se noget sort snask der hang ned,øv magasinet var ikke luft tæt.

Så til det trælse (på godt jysk).Stoppe baxién,af med motor og snegl og magasin føler.så fjerne de 8 møtrikker der holder magasin og ikke at forglemme kobberrøret der giver luft til magasinet.

Afmonterede også brandslukning, det var en god idé den var utæt,dog ikke meget men lidt(den må ikke være utæt)Den var ellers helt ny :x købte en ny og placerede den på en klud for at se om den blev fugtig....den holdte tæt :D

Bunden i vejret på magasinet....jo den var sort og lidt snasket ved et lille hul,kunne ikke se hullet men fik det svejset og fugede bagefter med noget sikaflex lm 15 (det var hvad jeg havde ved hånden)

Så skulle der samles,manglede en pakning mellem magasinet og kedlen,det fik istedet noget fugenmasse på flangerne,og da magasinet var skruet sammnen med kedlen fik det en tur udvendigt osse.

Ventede 24 timer så fugemassen kunne hærde.

Nu var det tid til at starte op ..friske piller i magasinet også tænde bål,gik med svedige/rystende hænder i nogle timer
men alt kørte som det skulle icon_cheesygrin.gif

Og det har det nu gjort i 2 dage og magasinet bliver ikke hånd-lunt mere ,og ingen fugt eller kondens :great:


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: kondens i magasin (fejl er fundet)

Indlæg af thy » 06 jan 2008 22:50

dejligt du fandt fejlen :D

desvære er de brandsikrings dimser følsomme for skidt og bør tjækkes grundig hvis de har været aktiveret.... de skulle kunne skilles ad forensning var der en der skrev om en 1,5er der havde et stump savsmuld i ventilen :oops:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Besvar