Pris på Baxi multiheat 2,5

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
xkfc

Pris på Baxi multiheat 2,5

Indlæg af xkfc »

Fønss skrev:newpas: Er det ikke bare lidt at bygge videre på noget som ikke er holdbart i forvejen? Det kan jo ikke passe at jeg ikke engang kan bruge fyret i oktober måned andet den går i fejl A-1 samt at konen brokker sig over gulvvarmen på badeværelset ;)
Jo, jeg vil give dig helt ret, men det kunne jo være en mulighed for at udsætte det store tab nogle år. Det dog sjældent at en gammel fejl retfærdiggøres af en ny.

Hvis man tænker langsigtet og har pengene så er det bare med at få fyret skiftet.

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 13 gange

Pris på Baxi multiheat 2,5

Indlæg af newpas »

Jeg kunne ikke få mig selv til sådan lige at afskrive 40000kr! :cry: Derfor dette "nødløsningsforslag".
Fønss
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 33
Tilmeldt: 06 feb 2012 20:56
Mit fyr: Baxi Multiheat 2,5 m. ilt
Areal: 300
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8990
Dagligt forbrug: 30
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Asferg

Pris på Baxi multiheat 2,5

Indlæg af Fønss »

Det jeg tænkte var hvis jeg nu kunne sælge det jeg har til 10.000-12.000 så kunne det dække lidt af tabet men er lidt af en opgave uden attest.
Så skal jeg til at finde en køber med samme fyr som er defekt.
Mvh. Sune
nemocharley

Pris på Baxi multiheat 2,5

Indlæg af nemocharley »

Brandsens løsning synes jeg er ret god. Fleksibilitet i brændsel (som du jo så ikke vil bruge, men det kan være attraktivt i en salgssituation).
Buffertankløsningen kan jeg også lide, men så skal der efter min mening solvarme til, så man ikke skal rode med stokeren i sommerhalvåret.

Tja det kan godt være at der er noget energispild ved tænd/sluk - som er den model vi kører her på matriklen uden nogen former for modulation. Men det fungerer nu ret godt, med at fyre varmen af i en buffertank for os - ved godt at du ikke kan bruge det til så meget, da det jo er to forskellige fyr.
xkfc

Pris på Baxi multiheat 2,5

Indlæg af xkfc »

Fønss skrev:Det jeg tænkte var hvis jeg nu kunne sælge det jeg har til 10.000-12.000 så kunne det dække lidt af tabet men er lidt af en opgave uden attest.
Så skal jeg til at finde en køber med samme fyr som er defekt.
10000-12000 er godt nok mange penge for reservedele. Hvor gammelt er fyret?

Mit Twinheat var funktionelt men så gammelt at jeg valgte at kassere det. Gear, snegl og styring måtte nogen da kunne bruge... men nej, jeg har prøvet at forære skidtet væk i 5år, og nu er det altså lige blevet smidt ud.

Der har været et par Baxi styringer der har været defekt, så styringen kunne man måske være heldig at komme af med..

Jeg har lige et privat spørgsmål til den hjemmeside du linker til. Den åbner bare TV2 i et vindue? er der mening med galskaben :)

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Pris på Baxi multiheat 2,5

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

At sælge dig en stoker, når du kun vil fyre med træpiller, det er bestemt ikke heldig rådgivning,
for stokere er en hel del dyrere end pillefyr, og kan kun tjenes hjem hvis der benyttes andet brændsel.
At sælge dig en 25kw når du kun skal bruge max 15kw, det gør så bare rådgivningen endnu ringere.

Ser du bor i Asferg, så der må da være nogle bonderøve i nærheden, som har noget spildkorn du
kan fyre af i den Baxi, og dermed lynhurtigt tjene investeringen hjem igen.

Hvis du har god plads i dit fyrrum, så ville jeg sætte et lille pillefyr op, ved siden af Baxi,
så har du valgfrihed mht brændsel, du har back-up på dit fyr, og ejendommen har vel lidt
større værdi ved salg, end de få tusinde du evt kan få ved at sælge Baxi som reservedele.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Pris på Baxi multiheat 2,5

Indlæg af triumph »

Det var måske muligt at finde en der havde en baxi 2,5 der var færdig, og sælge den til ham en. Så kunne den sikkert godt indbringe 10-12 af de lange
Fønss
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 33
Tilmeldt: 06 feb 2012 20:56
Mit fyr: Baxi Multiheat 2,5 m. ilt
Areal: 300
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8990
Dagligt forbrug: 30
Årligt forbrug: 10
Geografisk sted: Asferg

Pris på Baxi multiheat 2,5

Indlæg af Fønss »

xkfc: Beklager har ikke fået slettet det link men siden er lukket ned og så kun på facebook :)
Fyret er fra 2006, der er bare flere til salg omkring de 10.000.

Brandsen: Hvordan fungere det med korn, er det bare at hælde skidtet i og køre det? Hvad er prisen for spild korn er det stort set gratis fordi bondemanden ikke kan bruge det længere?

triumph: Det var nok den tanke jeg havde for fyret er jo super fint bare for stort til vores ejndom :)
Mvh. Sune
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Pris på Baxi multiheat 2,5

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Ja, grundlæggende bare at hælde kornet i tanken, nu du har iltstyring på.
Men, det kører bedst når Baxi virkelig skal bestille noget, duer ikke rigtigt at 'fisefyre' med korn.
Og, så skal du lige rage slagge ud hver eller hver anden dag, og tømme askeskuffen hver 2-3 dag,
for det giver væsentlige mere aske og slagge end træpiller.

Prisen ? Tja, det meste har jeg købt for kr 300,- pr ton, andet har jeg fået gratis for at hente det,
har f.eks en bigbag gratis hvede stående, som naboens heste ikke gad æde.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
nemocharley

Pris på Baxi multiheat 2,5

Indlæg af nemocharley »

er det ikke noget med at savsmuld især kvæler lidt topydelse i sig selv?

Besvar