Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Jelling
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20 maj 2014 15:11

Baxi Multiheat 4.0 købe direkte

Indlæg af Jelling » 20 maj 2014 20:47

Hej, nogen der har kendskab til baxi multiheat 4.0 kwh. og om man kan købe direkte ?


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af Brandsen » 20 maj 2014 21:02

Halløj i forum,

Velkommen til.

Ja, der er nogle der har Baxi 4.0 her på Stoker Pro, dog ikke ret mange, for det er en jætte
stor stoker, langt flere der kører med Baxi 2.5, og endnu flere der kører med Baxi 1.5

Jeg varmer ca 325m2 med en Baxi 2.5, og den er klart for stor til så få m2, så jeg vil foreslå du
udfylder din profil, og også skriver lidt mere om hvad du skal bruge en Baxi 4.0 til, så kommer
der helt sikkert mere kvalificerede svar. F.eks hvor meget du skal opvarme, isolerings stand, osv

Nej, man kan ikke købe direkte ved Baxi, det skal altid gå gennem en forhandler.
Baxi selv plejer at være på Roskilde dyrskue, så det var måske en ide at kikke forbi i næste uge,
hvis du skal købe en ny Baxi 4.0, der er som regel gode tilbud hos leverandørerne på dyrskuet.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Jelling
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20 maj 2014 15:11

Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af Jelling » 20 maj 2014 21:07

Super tak for info, min rumopvarming er ret stor over 1000 m3 så derfor så stor. Men hvorfor kan man da ikke købe direkte og har du nogen dokumentation for det ? Vil bare være sikker inden jeg gør noget

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af Brandsen » 20 maj 2014 21:22

Halløj i forum,

Tja, der er jo mange firmaer det ikke sælger direkte til private, og i stedet fokuserer på
at producere deres produkter.

Det er også tilfældet for Baxi, og det fremgår af deres hjemmeside baxi.dk :
Hvis du ønsker service eller reparation af dit BAXI-produkt, skal du rette henvendelse til den VVS-installatør, der har installeret produktet.
Hvis du ønsker at købe et BAXI-produkt, skal dette ligeledes ske gennem en VVS-installatør.


Så lad mig igen opfordre at kikke forbi Rosklide dyrskue, der er normalt også VVS installatører der udstiller Baxi,
så der kan sikkert gøres en god handel. En rigtig stoker i god kvalitet koster jo, så hvis man kan få pare lidt
procenter, så bliver det jo også til en slags penge.....

Du kunne også prøve at ringe til Søren hos DVCenter på 58 85 60 00, og høre om han har en Baxi 4.0 eller ved hvor den
kan skaffes billigst muligt. Og skal du bruge røgrør, skorsten, følere, ventiler, trækstabilisator, osv så spørg også
først Søren inden du køber andre steder, jeg har altid fået rigtigt fine priser hos ham.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Jelling
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20 maj 2014 15:11

Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af Jelling » 20 maj 2014 21:28

jamen hvor ved du fra de ikke sælger til private da, synes bare jeg har hørt det og vil du kunne garantere det ? gider bare ikke tage til et dyrskue for købe et fyr, hvis du forstår.


pendec

Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af pendec » 20 maj 2014 21:41

Jelling skrev:jamen hvor ved du fra de ikke sælger til private da, synes bare jeg har hørt det og vil du kunne garantere det ? gider bare ikke tage til et dyrskue for købe et fyr, hvis du forstår.
blander mig lige og gentager , hvad allerede er slået fast en gang :evil:

Det er også tilfældet for Baxi, og det fremgår af deres hjemmeside baxi.dk :
Hvis du ønsker service eller reparation af dit BAXI-produkt, skal du rette henvendelse til den VVS-installatør, der har installeret produktet.
Hvis du ønsker at købe et BAXI-produkt, skal dette ligeledes ske gennem en VVS-installatør.


der er desværre ingen billeder som kan følge teksten :twisted:

Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af Brandsen » 20 maj 2014 21:42

Halløj i forum,

Nej, det kan jeg ikke garantere, det er jo en foranderlig verden vi lever i,
men du kan jo bare prøve at ringe til Baxi direkte.

Deres hjemmeside, som jeg citerede i forrige indlæg, er jo meget klar og helt tydelig.

Klart, det er ikke logisk at købe pillefyr eller stoker på et dyrskue, forsøgte bare at sige, at skal
man bruge en maskine, et fyr, en traktor, en hestetrailer,eller hvad som helst der bliver udstillet
på Roskilde dyrskue, så kan der ofte gøres en rigtig god handel. Selv træpiller er der somme
tider gode 'messetilbud' på, og da det starter fredag i næste uge, så var det måske en ide.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Jelling
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20 maj 2014 15:11

Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af Jelling » 20 maj 2014 21:53

enig med at gøre en god handel og hvorfor ikke på et dyrskue :o) havde bare hørt om en der havde købt direkte hos baxi og det var et 4.0 til kr.48 tus. men synes bare ik´ det er tydeligt på deres hjemmeside, men er da sikker på at hvis jeg ringer til dem at det kan lade sig gøre. Der er jo heller ikke nogen herinde der har skrevet det ikke kan lade sig gøre og ellers vil jeg da gerne vide det
pft.

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af Aaen » 20 maj 2014 22:39

Jeg købte i 2012 et baxi tpk, men Ikke ved baxi direkte, da man skal til forhandler, lokal Vvs, Sanistål, bed Dahl eller internet side.

Jelling
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 20 maj 2014 15:11

Registreret bruger på Stoker Pro, hvad nu?

Indlæg af Jelling » 20 maj 2014 22:51

til forhandler ? hvorfor det ? jar du selv prøvet at henvende dig da, er nysgerrig ?


Besvar