Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Snegl til flis.

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
Thomas Nielsen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 55
Tilmeldt: 04 nov 2013 18:31
Mit fyr: Baxi mh 2,5F- Woody blackstar 16 kw Mini
Areal: 254 bolig+120 garage
Brændsel: Træpiller/flis
Fremviser gerne i postnummer: 5600

Snegl til flis.

Indlæg af Thomas Nielsen » 06 dec 2013 18:19

Jeg skal lige høre om der er nogen af jer der ved om, snegle til flis har kortere vindinger en dem til piller, eller er det kun den gamle model, der trækker et stort tandhjul som omrøre. Dem nye model er jo med en kæde bag på magasinet, men er vindingerne helt ud til enden af akslen?

Det er tale om en baxi multiheat 2,5 som jeg har en gammel model snegl liggende til. Så ville jeg svejse lidt til vindingerne, hvis det er sådan på den nye model.


Thomas Nielsen


Frisvad
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 22
Tilmeldt: 05 jan 2012 15:04
Mit fyr: Baxi 2,5
Areal: 240
Brændsel: træpiller/flis
Fremviser gerne i postnummer: 6800
Dagligt forbrug: 60kg flis/20kg pille
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Varde

Snegl til flis.

Indlæg af Frisvad » 06 dec 2013 21:45

Hej Thomas, jeg roder selv med flis i disse dage som du måske kan se i en af de nyeste tråde.
Jeg mener, læs mener - ikke ved, at der ikke er forskel på flis snegl og træpille snegl. Der er så vidt jeg ved kun 1 mulighed ved en 2,5 fra ca 2005-6 som min.
jeg har lige fundet ud af i dag at omrører til 2,5 og 4,0 ikke er den samme pga større snegl ( og dermed også anden stigning) i 4,0, egentligt meget logisk.

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

Snegl til flis.

Indlæg af timkenneth » 07 dec 2013 08:02

hvad er mål på de vindinger? som udgangspunkt bør du godt kunne køre med det, hvis du har bøvl med doseringen kan styringen altid sættes til at køre oftere og længere.

noget andet, jeg har nogle gange oplevet de yderste sneglevindinger er så slidt at doseringen af flis eller piller for den sags skyld, bliver doseret for langt tilbage ift bålet. man skulle synes det ikke ville være noget problem, men jeg har oplevet et mere stabilt bål når jeg fik det rettet.

Thomas Nielsen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 55
Tilmeldt: 04 nov 2013 18:31
Mit fyr: Baxi mh 2,5F- Woody blackstar 16 kw Mini
Areal: 254 bolig+120 garage
Brændsel: Træpiller/flis
Fremviser gerne i postnummer: 5600

Snegl til flis.

Indlæg af Thomas Nielsen » 07 dec 2013 08:21

Det vil sige at det er en god ide at føre vindingerne helt ud? Mener det er 85 mm i diameter


Besvar