iltstyring på mh1.5

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Rob801
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

iltstyring på mh1.5

Indlæg af Rob801 »

Det lyder godt! Tak for svar.

Jeg håber på at får tid til at montere min i morgen (som er nu i dag... fik aldrig trykket på "udfør" i går :oops: ). Så må jeg se om ikke jeg kan får min til at kør så effektiv som din (eller hvad man kunne forvente tilsvarende for en MH 2,5) med tid, tålmodighed ... og sidst men ikke mindst lidt hjælp fra Thy 8) .

per 7
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 25
Tilmeldt: 11 nov 2011 20:02
Mit fyr: BAXI 2,5 F
Areal: 200
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3720
Årligt forbrug: 7 -8 ton
Geografisk sted: Bornholm

iltstyring på mh1.5

Indlæg af per 7 »

Hej I fyrrummet

Hvis i undre jer over, at prisen på fodmurs tjære er steget inden for den sidste måned. Er det fordi, at tjære fabrikken på Sigtebrovejen er stoppet :)

Efter at der blev monteret iltstyring. Er rengøring blevet en hel del lettere. For hver gang jeg renser, bliver der mindre sod tilbage i fyret :great:

Se at få monteret den iltstyring. Og du vil aldrig se dig tilbage.

God weekend til alle. Hilsen Per
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

iltstyring på mh1.5

Indlæg af Bigfoot »

ja netop, iltstyring gør bare en baxi til en helt anden kedel, end uden iltstyring.... det funger bare!!!
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Rob801
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

iltstyring på mh1.5

Indlæg af Rob801 »

Det eneste problem jeg kan se lige nu er at på den "ovnkit" som jeg købte (som tætning lige som i Thys monterings tråd) skriver de at den hærder efter 24 timer og "tænd ikke op før ophærdning er færdig". Det var ikke mening at jeg vil slukke (helt) for stokeren mens jeg monteret den og slet ikke i et døgn med de temperature vi har lige nu... Tror i at det kan lad sige gøre at bruge det alligevel eller vil det blive noget rigtig skidt hvis jeg smører det på mens den er tændt alligevel?

Edit: Never mind... kan se at jeg kan montere den med den medfulgt pakning og så brug Ovenkit sener når det passer bedre med vejret (hvis stokeren absolut skal være koldt når den bruges)...
per 7
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 25
Tilmeldt: 11 nov 2011 20:02
Mit fyr: BAXI 2,5 F
Areal: 200
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3720
Årligt forbrug: 7 -8 ton
Geografisk sted: Bornholm

iltstyring på mh1.5

Indlæg af per 7 »

Hej til alle.

Iltstyring åbner samtidig mulighed for, at fyre med andre brændselstyper.
Det kan man også uden, men det bliver en del lettere.

Overvejer sevl, at købe en flishugger. Får på den måde, at skille mig af med div. haveaffald. Før røg det i brændeovnen. Men det ville give mere at putte det i fyret. Tror jeg :?

Feeed hygge til alle :great:

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

iltstyring på mh1.5

Indlæg af thy »

Rob801 skrev:Det eneste problem jeg kan se lige nu er at på den "ovnkit" som jeg købte (som tætning lige som i Thys monterings tråd) skriver de at den hærder efter 24 timer og "tænd ikke op før ophærdning er færdig". Det var ikke mening at jeg vil slukke (helt) for stokeren mens jeg monteret den og slet ikke i et døgn med de temperature vi har lige nu... Tror i at det kan lad sige gøre at bruge det alligevel eller vil det blive noget rigtig skidt hvis jeg smører det på mens den er tændt alligevel?

Edit: Never mind... kan se at jeg kan montere den med den medfulgt pakning og så brug Ovenkit sener når det passer bedre med vejret (hvis stokeren absolut skal være koldt når den bruges)...
ovnkiten er ikke i stedet for pakning.... mere som ekstra uden om holdern og op under skorstensrøret rundt om for ekstra sikkerhed for den er tæt..

bare på med kitten baxien bliver ikke vildt varm der..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Rob801
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

iltstyring på mh1.5

Indlæg af Rob801 »

Jo, det ved jeg godt (det at det ikke er i stedet for pakning). Det vare mere at jeg skrev mit indlæg før det gik op for mig at ovnkit ikke var helt nødvendig med det sammen. Men det er godt at vide at jeg kan smør det på selvom den er lidt varm. Jeg fik den monteret uden problem i går og skal ud og skift over til ilt styring her i løbet af formiddag :-).

Besvar