Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Baxi multiheat 4.0

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10371
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Baxi multiheat 4.0

Indlæg af thy » 13 feb 2013 21:19

hmm noget stemmer ikke helt... der findes vist en der kaldes multi et eller andet måske noget baxi var lidt indblandet i... men så er den meget gammel og før dem vi kenner som 1,5 2,5 4,0
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Baxi multiheat 4.0

Indlæg af Bigfoot » 13 feb 2013 21:24

Hmm... KSM kalder da deres en multiStoker. Kan det evt være sådan en?

Sidder dog her og frygter en KL eller andet Bras....
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

nemocharley

Baxi multiheat 4.0

Indlæg af nemocharley » 13 feb 2013 23:26

Jeg er bange for at min kammerat er blevet snydt ad helvede til - jeg håber virkelig ikke han har givet meget for den.

Han brugte ordet multiheat og siger den er rød, tvivler på at det er en KSM (selvom jeg kunne ønske det for ham :) )

Jeg må have fat i ham. Vender tilbage med en melding.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5099
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Baxi multiheat 4.0

Indlæg af Bigfoot » 14 feb 2013 06:56

nemocharley skrev:Jeg er bange for at min kammerat er blevet snydt ad helvede til - jeg håber virkelig ikke han har givet meget for den.

Han brugte ordet multiheat og siger den er rød, tvivler på at det er en KSM (selvom jeg kunne ønske det for ham :) )

Jeg må have fat i ham. Vender tilbage med en melding.
Få fat i et billede. Jeg frygter stadig at det er en KL han er faldet ind i.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

nemocharley

Baxi multiheat 4.0

Indlæg af nemocharley » 19 okt 2013 01:18

Okay den her historie fortjener sgu at blive fortalt til sin bitre ende. Jeg kunne ikke få fat i ham henover foråret, så startede mit eget projekt, som først blev nogenlunde færdigt i august. Her i efterårsferien (for dem der har det), tog jeg et smut over til ham - uanmeldt, da han stadig ikke svarede på sms. Anyways jeg triller ind på matriklen og parkerer ved laden. Han er hjemme og vi går ind i fyrrummet hvor der står et rødrustent monster, som jeg aldrig har set - heller ikke noget der bare ligner - det var så medtaget, at jeg ikke engang kunne tyde de bogstaver, som stod på siden af kedlen. Magasinet lignede nærmest noget der var bikset sammen på rumstationen MIR, sådan i en lidt presset situation med noget vodka og lidt ild.

Han viser mig attesten, som bare er et data blad på en Baxi multiheat 4.0. Og skorstensfejeren havde selvfølgelig ikke godkendt det. Alligevel kunne jeg se at han havde taget det i brug - den tosk. Han forsvarede sig med at han var flad, og at der ikke blev råd til at gøre noget før til næste sommer....

Jeg har ikke fået lov til at tage billeder, da han ikke ville have at folk skulle grine af ham - hvilket jo er fair nok. Jeg vil dog tillade mig at tage hatten af for ham mht en ting - at han har fået monstrummet til at virke uden at det har slået nogen ihjel (jeg tror at netop den stoker har en ond vilje i sig).

Nå - vi får snakket lidt om løst og fast, og til sidst kan han alligevel ikke dy sig for at spørge mig om, hvad jeg synes om det han har lavet. Jeg siger sådan lidt diplomatisk, at det nok er godt nok at den snart skal ned igen, da der sikkert er en god grund til at skorstensfejeren ikke har godkendt stokeren - og at de 4k måske var givet godt nok ud, da han jo har fået en masse god erfaring. Og jeg får da også sagt, at jeg gerne vil hjælpe ham med at finde et alternativ til en fornuftig pris... - de har virkelig ikke mange penge at rutte med, så der skal tænkes grundigt inden der handles..... - og som den her historie viser, så er fyren måske lige lovlig impulsiv :)

Jeg har foreslået ham at holde øje med en brugt PH12, da de stadig er lovlige, og en i min familie købte netop sådan en stoker brugt i sommers, som de er meget glade for. Og de koster heller ikke det vilde, de brugte jeg har set. Omkring 10k.

Og kan jeg egentlig foreslå ham andet - multiheat 1.5 ville passe ham godt, men 38k er bare uden for hans rækkevidde. Nogen bud?


Henrik
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 156
Tilmeldt: 24 feb 2010 19:10
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: GB first class
Fremviser gerne i postnummer: 6622
Dagligt forbrug: 4
Årligt forbrug: 4600
Geografisk sted: Vejen

Baxi multiheat 4.0

Indlæg af Henrik » 19 okt 2013 07:30

God morgen i forum det er heller ikke en sjov situation at stå i. I kunne også kigge efter en brugt denviro de står
heller ikke i ret høj kurs men de kan komme til at kører ret godt.

nemocharley

Baxi multiheat 4.0

Indlæg af nemocharley » 19 okt 2013 08:05

okay - hvad kan de købes til ca., og er de godkendt til klasse 5?

Henrik
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 156
Tilmeldt: 24 feb 2010 19:10
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: GB first class
Fremviser gerne i postnummer: 6622
Dagligt forbrug: 4
Årligt forbrug: 4600
Geografisk sted: Vejen

Baxi multiheat 4.0

Indlæg af Henrik » 19 okt 2013 08:15

Hej ja de er godkendt i klasse 5. Og jeg har set de til salg for imellem 5 og 10 kilo. Jeg gav selv 5 kilo for mit

nemocharley

Baxi multiheat 4.0

Indlæg af nemocharley » 19 okt 2013 08:23

Ok tak for det, den ryger lige videre.


Besvar