Baxi multiheat 1,5 går ud - er helt grøn i fyr-

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Besvar
Carsten1972
Stoker I
Stoker I
3
Indlæg: 4
Tilmeldt: 30 mar 2021 20:53

Baxi multiheat 1,5 går ud - er helt grøn i fyr-

Indlæg af Carsten1972 »

Hej fyreksperter
Vi flyttede for få dage ind i vores nye hus med dertilhørende Baxi fyr. Den tidligere ejer nåede ikke at give os instruktioner om brug af fyret, så vi prøvede os frem. Det gik ok de første timer, men så begyndte Baxi'en at brokke sig. Fejlkode A1, og jeg fulgte manualen og resettede alarmen og genstartede fyret. Så kom der gang i det...lige indtil næste morgen.
Lige nu er jeg ude for at genstarte hver 3. time, og jeg aner ikke, hvad jeg gør galt.
Jeg fodrer fyret med træpiller via magasinlågen/rensedøren foran på fyret. Jeg optænder med en 5-6 håndfulde træpiller og 2-3 tændebriketter. Der kommer ild, og jeg lukker magasinlågen. Så vælger jeg høj eller automatisk indstilling. Før steg temperaturen på kedlen, men idag flytter temperaturen sig ikke. Sneglen arbejder men Ilden i magasinet går langsomt ud.

Et stort spørgsmål: Hvad gør eg galt?

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Baxi multiheat 1,5 går ud - er helt grøn i fyr-

Indlæg af thy »

Carsten1972 skrev: 30 mar 2021 21:10 Hej fyreksperter
Vi flyttede for få dage ind i vores nye hus med dertilhørende Baxi fyr. Den tidligere ejer nåede ikke at give os instruktioner om brug af fyret, så vi prøvede os frem. Det gik ok de første timer, men så begyndte Baxi'en at brokke sig. Fejlkode A1, og jeg fulgte manualen og resettede alarmen og genstartede fyret. Så kom der gang i det...lige indtil næste morgen.
Lige nu er jeg ude for at genstarte hver 3. time, og jeg aner ikke, hvad jeg gør galt.
Jeg fodrer fyret med træpiller via magasinlågen/rensedøren foran på fyret. Jeg optænder med en 5-6 håndfulde træpiller og 2-3 tændebriketter. Der kommer ild, og jeg lukker magasinlågen. Så vælger jeg høj eller automatisk indstilling. Før steg temperaturen på kedlen, men idag flytter temperaturen sig ikke. Sneglen arbejder men Ilden i magasinet går langsomt ud.

Et stort spørgsmål: Hvad gør eg galt?
Tja flere ting. Går galt her

Den skal aldrig lyse i driftformsknappen

Røgføler sidder den korrekt

Hvor i landet
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
alfahscenter
Stoker I
Stoker I
2
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14 jul 2021 01:27

Re: Baxi multiheat 1,5 går ud - er helt grøn i fyr-

Indlæg af alfahscenter »

Spam

Besvar