Tak for det nye campingforum

Her snakker vi camping, campingvogn, trækker, camplet, telt og campingudstyr.
Besvar
calle

Tak for det nye campingforum

Indlæg af calle »

Tak til redaktionen for vores nye campingforum :great:

Camping har i den grad været populært siden den store pandAmi brød ud, men nu er det spændende, om markedet exploderer med nyere brugte campingvogne til salg. Er der nogen af jer, der er redet med på campingbølgen ?

Camping har altid har været min/vores foretrukne ferieform helt fra barnsben med mine forældre. Senere med barndommens telt til Gardasøen. Så nogen år med en lille campingvogn og derefter tagtelt på Røveren rundt i Danmark, Sverige og Norge. Så havde vi igen en lille rejsevogn, og nu har vi en 7,5 m dobbeltakslet af hensyn til mine store jagthunde.

Priserne på campinglejen er imidlertid steget temmelig meget, og det samme er priserne på den strøm, som campingpladserne sælger. Som nogen af de få, har campingpladserne jo mulighed for at tjene penge på strøm. Flere steder er prisen pr. kwh oppe på ca. 8 kr :shock: Det har naturligvis fået mange til at spekulere i alternativer som gasovn og gaskøleskab. Rigtig mange har brugt Zibroovne, men prisen på kaminolie er steget helt vildt, så måske er der nogen at jer der ved om der findes alternativt olie til en Zibro ? Nogen har sågar installeret pilleovn og små dieseldrevne kinerserfyr i deres fortelte. Vi har slet ikke brugt vores vogn denne vinter. Er der andre helårscampister her på forum ?

Opmagasinering af campingvognen er ofte et stort problem, men da vi har masser af storbønder her på StokerPro, så er trængslerne måske ovre icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen Calle
Senest rettet af calle 10 jan 2023 12:33, rettet i alt 1 gang.

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
10
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 282 gange

Re: Tak for det nye campingforum

Indlæg af svanggaard »

Ren og skær nysgerrighed; Hvordan hænger det egentligt sammen ansvars/forsikringsmæssigt, når camping/bådfolket opmagasinerer grejerne hos 3. mand?
kivi
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
Areal: 160
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8300
Geografisk sted: Odder
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 37 gange

Re: Tak for det nye campingforum

Indlæg af kivi »

Jeg fik en gang stjålet en campingvogn mens den stod på værksted, den blev dækket uden problemer.

Hvis det var det du havde i tankerne.
Mvh. Ole
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Tak for det nye campingforum

Indlæg af BWJ »

svanggaard skrev: 10 jan 2023 12:16 Ren og skær nysgerrighed; Hvordan hænger det egentligt sammen ansvars/forsikringsmæssigt, når camping/bådfolket opmagasinerer grejerne hos 3. mand?
Normalt er det éns egen forsikring der dækker.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
10
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 282 gange

Re: Tak for det nye campingforum

Indlæg af svanggaard »

Dvs. kaskoforsikring på vognen?

I mine unge dage havde en bekendt importeret en fin BMW fra tyskland. Den blev midlertidigt placeret, uden plader eller kaskoforsikring i en lejet garage som brændte. Så vidt jeg husker var der ikke nogen form for erstatning.

Så nysgerrigheden gik nok på om lejer skal sikre sig, at udlejer har en form for forsikring?

Sidste vinter fik naboen lov at opbevare et træk træpiller i min lade (big bags). Jeg tænkte ikke yderligere over det... men det kunne sikkert give nogle forsikringsmæssige udfordringer i tilfælde af brand.

Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Tak for det nye campingforum

Indlæg af BWJ »

Det er altid éns egen forsikring der skal dække, ansvar for påført skade på andens ejendom, ex. hvis vognen selvantænder, -og kasko på eget køretøj hvis lade brænder, eller styrter sammen.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Tak for det nye campingforum

Indlæg af Lintz »

calle skrev: 10 jan 2023 12:02 Tak til redaktionen for vores nye campingforum :great:

Camping har i den grad været populært siden den store pandAmi brød ud, men nu er det spændende, om markedet exploderer med nyere brugte campingvogne til salg. Er der nogen af jer, der er redet med på campingbølgen ?

Venlig hilsen Calle
Vi har førhen brugt campingvogn rigtig meget.
Det var mest i de år hvor vi havde hundekennel og tog på diverse udstillinger.

Mange weekender gik med det.
Hjem fra rejsearbejde torsdag og pakke vogn til fredag. Retur søndag hvor vognen lige skulle tømmes og så afsted på arbejde om aftnen.

Det savner jeg ikke mere :D

Ellers brugte vi den 6 til 10 dage om året hvor vi holdte sommerferie her i Danmark.
Jeg behøver ikke køre 2000 km med en campingvogn for at slå den op i 10 dage for derefter at tage turen tilbage.

Vi har så også altid været begrænset af at have mange hund og når vi tog afsted havde vi 2 til 3 med og resten blev hjemme hvor svigerforældrene boede ude ved os - I dag er de blevet for gamle og campinglivet er gået i stå.

Vi har en udmærket vogn stående og en bil der ikke må trække den :oops:

Mc-ferie trækker godt i mig og tager til Norge i Pinsen og konen tager med til sommerferien - Det er på hotel. Telt er jeg færdig med.
Der må gerne være lidt luksus med egen tolit og bad samt folk der laver maden for en.

Dog er der en vis ro ved at ligge på en campingplads som jeg godt kan lide - så det er ikke utænkelig at vi en dag drager afsted igen.
Det bliver nok med en mindre vogn - Bare der er et fornuftigt fortelt til er det fint.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar