Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hue rækkevidde / udendørslys

Automatisering af alt i hjemmet som gardiner, lys, port i garage , varme og en masse andet sjovt
Zwave, Zigbee, RFXtrx433e, Domoticz, Homeseer, Google Home assistant, Hue, nedis, knx, ihc, apple homekit
Besvar
svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Hue rækkevidde / udendørslys

Indlæg af svanggaard » 29 okt 2022 08:43

Lige lidt deling af erfaringer....

Jeg har monteret et "Box Relay Zigbee" relæ fra nordtronic til styring af udendørs lys. Tidligere var lyset styret af en simpel timer, men det frustrerede mig lidt, at det var bøvlet at slukke lyset manuelt. Med det nye relæ + en udendørs PIR sensor med skumringssensor (også Hue), fungerer det fint. Nu er der fast lys fra solnedgang (App'en holder styr på årstiden) til 22.00 og PIR styret lys resten af døgnet.

Jeg havde en del bøvl med at få forbindelse til relæet. Det skyldes at afstanden fra eksisterende udstyr til relæet er i overkanten. Hue enhederne laver et MESH netværk, og virker dermed som repeatere for hinanden. Det jeg ikke var opmærksom på var, at det kun er lyskilder som sender signalet videre. Kontakter og PIR sensorer repeater IKKE signalet. Jeg måtte derfor købe en enkelt ny Hue pære og sætte den halvvejs mellem eksisterende installation og det nye relæ. Så var der hul igennem.


Besvar