Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fröling P4 - Modbus interface

Herunder findes alt omkring alternativ og universal styring, monitorering og programmering til fyr, sol og vindanlæg
Besvar
rokkedal
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 04 okt 2021 09:14
Modtaget likes: 1 gang

Fröling P4 - Modbus interface

Indlæg af rokkedal » 04 okt 2021 09:39

Hejsa,

Jeg kigger til muligheden for overvågning af mit Fröling pillefyr via det tilgængelig serielle Modbus interface i styringen. Dette som et alternativ eller rettere udvidelse af Fröling's egen Connect app/website, da jeg gerne vil have mere historik for hvordan den daglige drift har forløbet mht. temperaturer, start/stop tidspunkter, osv. osv. :)

Har et serielt Modbus interface kørende og kan læse register værdier fra styringen. Men der er slet ikke overensstemmelse mellem Fröling's Modbus register dokumentation, og de værdier jeg udlæser fra styringen via Modbus interfacet.

Har forsøgt en del med korrekt opsætning af de serielle Modbus parametre, men uanset hvad giver de udlæste register data/værdier på ingen måde mening.

Spørger derfor i dette forum, om der skulle være andre der har erfaringer med netop Fröling Modbus interface og data fra samme?

På forhånd tak :great:
Mvh Torben


rokkedal
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 04 okt 2021 09:14
Modtaget likes: 1 gang

Re: Fröling P4 - Modbus interface

Indlæg af rokkedal » 11 okt 2021 09:03

Løsning fundet i form af korrekt Modbus dokumentation fra Fröling/ScanBoiler :wink:

Besvar