Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

UVR1611/16x2 fra Østrig

Herunder findes alt omkring alternativ og universal styring, monitorering og programmering til fyr, sol og vindanlæg
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: UVR1611/16x2 fra Østrig

Indlæg af Lintz » 18 jul 2020 09:41

Sologgris skrev:
17 jul 2020 21:26
Må jeg høre, om der blev oprettet en TA gruppe? Jeg spørger da jeg har anskaffet mig et ældre UVR1611 system, som jeg skal bruge som styring til min solvarme, eventuel fyr samt mod VVB.

Til mit system tænker jeg også dataudveksling så jeg kan se på ex iPad eller over web, således jeg løbende kan se status (temperatur og pumper on/off).
Ved ikke helt om du hentyder til JFinderups indlæg længere oppe - Men han stillede da forslaget i korrekt forum som kan ses her:

viewtopic.php?f=170&t=28208
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Sologgris
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 114
Tilmeldt: 02 dec 2019 10:56
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 240
Brændsel: brænde og olie
Fremviser gerne i postnummer: 3400
Givet likes: 13 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: UVR1611/16x2 fra Østrig

Indlæg af Sologgris » 18 jul 2020 10:47

Tak for dit svar - jeg kan læse mig til, at det går under "styringsteknik", som er meget forståeligt.

Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: UVR1611/16x2 fra Østrig

Indlæg af JFinderup » 20 jul 2020 11:45

Der blev ikke lavet en særskildt gruppe til TA - Dette er den der kan bruges.
Du skal anskaffe dig en CMI (fra TA) hvis du skal se noget på nettet - du kan ikke fjernstyre via CMI men monitorering virker fint og der kan sættes mail alarmer op vis deres portal - Det sidate har jeg ikke prøvet men monitorering virker fint.
Du kan se nogle af mine grafer og diagrammer jeg har lavet med deres WinSol program under mine billeder.

2194
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank

LGB
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 21 apr 2010 08:49
Areal: 140
Brændsel: Sol og (desværre) tvungen fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 3400
Geografisk sted: Hillerød
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: UVR1611/16x2 fra Østrig

Indlæg af LGB » 23 jul 2020 07:24

Sologgris skrev:
17 jul 2020 21:26
Må jeg høre, om der blev oprettet en TA gruppe? Jeg spørger da jeg har anskaffet mig et ældre UVR1611 system, som jeg skal bruge som styring til min solvarme, eventuel fyr samt mod VVB.

Til mit system tænker jeg også dataudveksling så jeg kan se på ex iPad eller over web, således jeg løbende kan se status (temperatur og pumper on/off).
Jeg ved ikke om der er en egentlig gruppe. Jeg vil gerne være med til at svare på spørgsmål, i det omgang jeg kan.

Har du en bootloader til din UVR1611? Eller hvilke andre dele har du til den? Måske har vi også allerede korresponderet på FB (!), hvor jeg har svaret noget lignende for nylig.

For at du kan se det online, foreslår jeg helt klart en "CMI" fra TA. Med en enkelt CMI kan du koble til din UVR1611 og fremdige enheder (også X2 teknologien). Det er ikke bare "så du kan se det på din iPad", det er også logning, så du kan se hvad der er sket tidligere, og hvis du vil, alarmer (f.eks. for lavt tryk, for høj eller lav temperatur, etc.

Hvis det er OK med admin, så ville det være fint med et underforum under Styringsteknik, specifikt til TAs produkter. Det meste diskussion jeg har fundet online er på Tysk, hvilket er fint for mig - men det er jo ikke alle der er lige stiv i tyske gloser - især ikke de tekniske (!!!)

LGB
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 21 apr 2010 08:49
Areal: 140
Brændsel: Sol og (desværre) tvungen fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 3400
Geografisk sted: Hillerød
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: UVR1611/16x2 fra Østrig

Indlæg af LGB » 23 jul 2020 07:29

JFinderup skrev:
20 jul 2020 11:45
Der blev ikke lavet en særskildt gruppe til TA - Dette er den der kan bruges.
Du skal anskaffe dig en CMI (fra TA) hvis du skal se noget på nettet - du kan ikke fjernstyre via CMI men monitorering virker fint og der kan sættes mail alarmer op vis deres portal - Det sidate har jeg ikke prøvet men monitorering virker fint.
Du kan se nogle af mine grafer og diagrammer jeg har lavet med deres WinSol program under mine billeder.

2194
Hvad mener du med at man ikke kan fjernstyre via CMI? Når du laver et online diagram, så kan du klikke direkte på f.eks. pumper og ventiler, for at sætte dem på ON/OFF/AUTO etc. Man kan f.eks. også lave en funktion der hedder "Lav mere varmt vand de næste 30 minutter", altså tryk på en knap på online skemaet, så starter timeren. Eller man kan styre feriefunktion eller direkte hvad temperatur man ønsker i huset (hvis man f.eks. styrer pumper, fremløb, shunts mm). Så kan man være på ferie og sætte temperaturen til f.eks. 8 C (for backup varme, f.eks. pillefyr), men så før man tager flyet fra de varme lande, skrue op igen så der er varmt når man kommer hjem.

Sp jeg forstår ikke det der med at man "Ikke kan fjernstyre". Man kan også opdatere programmet i UVR1611 (og andre apparater fra TA), og sende dem via CMI. Jeg er kun i huset et par gange om året, så det meste af mit foregår "remote". Det jeg IKKE kan er f.eks. at skifte SD kortet, eller tage en fysisk backup af det. Men selv firmware updates er mulige (når jeg føler mig ekstra modig haha!)


LGB
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 21 apr 2010 08:49
Areal: 140
Brændsel: Sol og (desværre) tvungen fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 3400
Geografisk sted: Hillerød
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: UVR1611/16x2 fra Østrig

Indlæg af LGB » 23 jul 2020 07:34

Her har jeg f.eks. klikket på en pumpe i en af mine systemer, hvor jeg kan vælge ON/OFF/AUTO

Nederst til højre kan man i øvrigt se timeren til ekstra varmt vand: Klik på knappen, og så sættes target i VV beholderen til noget højere i en periode. Der køres anti-salmonella program en gang i døgnet, men det kan jo være man har gæster som gerne vil ha et bad eller noget.

Man kan i øvrigt bruge nærmest hvilken som helst browser. Log ind først, så kan man se det på computer, smartphone, tablet ... har endnu ikke fundet en browser hvor det IKKE virker i.
Bildschirmfoto 2020-07-23 um 13.33.21.png

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: UVR1611/16x2 fra Østrig

Indlæg af Lintz » 23 jul 2020 07:38

LGB skrev:
23 jul 2020 07:24
Hvis det er OK med admin, så ville det være fint med et underforum under Styringsteknik, specifikt til TAs produkter.
Du er altid velkommen til at komme med forslag til grupper.
Admin - Ulrik vil så tage en bestemmelse ud fra hvad han mener der skal være af grupper og undergrupper.

Det gøres under "Nyheder & Information & Spørgsmål" - "Spørgsmål vedrørende sitet".

- Dog skal det siges at så vidt jeg husker blev det sådan at der kun skulle være et forum "Styringstenik" hvor det hele skulle samles under sidst den var oppe og vende.

Mvh. Lintz/Redaktør.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

LGB
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 21 apr 2010 08:49
Areal: 140
Brændsel: Sol og (desværre) tvungen fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 3400
Geografisk sted: Hillerød
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: UVR1611/16x2 fra Østrig

Indlæg af LGB » 23 jul 2020 07:42

Lintz skrev:
23 jul 2020 07:38
Du er altid velkommen til at komme med forslag til grupper.
Admin - Ulrik vil så tage en bestemmelse ud fra hvad han mener der skal være af grupper og undergrupper.

Det gøres under "Nyheder & Information & Spørgsmål" - "Spørgsmål vedrørende sitet".

- Dog skal det siges at så vidt jeg husker blev det sådan at der kun skulle være et forum "Styringstenik" hvor det hele skulle samles under sidst den var oppe og vende.

Mvh. Lintz/Redaktør.
Det er helt fint med mig, hvis det er sådan det ønskes. Man kan jo tage det op senere, hvis det bliver for mudret.

Brugeravatar
JFinderup
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 994
Tilmeldt: 24 mar 2013 17:09
Mit fyr: Atmos D14P & A25
Areal: 146 + 94 kælder Opv.
Brændsel: Solvarme og Derome træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: 7,5 ton
Geografisk sted: Hornbæk
Givet likes: 58 gange
Modtaget likes: 39 gange

Re: UVR1611/16x2 fra Østrig

Indlæg af JFinderup » 23 jul 2020 11:47

LGB skrev:
23 jul 2020 07:29
Sp jeg forstår ikke det der med at man "Ikke kan fjernstyre". Man kan også opdatere programmet i UVR1611 (og andre apparater fra TA), og sende dem via CMI.
Det glæder mig at man kan fjernstyre ..jeg gætter nu kun det er på 16xx modellerne det er muligt .. og så med CAN bus

Jeg har ikke set den funktion til de mindre som mine UVR63 .. der kører med DL bus
Hilsen Finderup

Solvarme: VVFS; 80 H-rør & 500l akkutank, 2 stk. TA-UVR63 Styringer, TA DL-BC, TA CMI Data Logger.
Pillefyr: Atmos D14P, A25 brænder, 1000 l pilletank

LGB
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 21 apr 2010 08:49
Areal: 140
Brændsel: Sol og (desværre) tvungen fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 3400
Geografisk sted: Hillerød
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 11 gange

Re: UVR1611/16x2 fra Østrig

Indlæg af LGB » 23 jul 2020 14:37

JFinderup skrev:
23 jul 2020 11:47
Det glæder mig at man kan fjernstyre ..jeg gætter nu kun det er på 16xx modellerne det er muligt .. og så med CAN bus

Jeg har ikke set den funktion til de mindre som mine UVR63 .. der kører med DL bus
Jeg ved ikke med UVR63 serien, dem har jeg ikke prøvet. Men det virker fint med UVR1611, og hele X2 serien så vidt jeg ved, inkl 16x2, RSM710 eller hvad de nu hedder.


Besvar