Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tak for alt - Igen

Hunde, katte, heste, køer og får
Her er der plads til alt om vores dyr
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Tak for alt - Igen

Indlæg af Lintz » 26 feb 2022 15:45

3 uger efter vi puttede Naja skete det så igen.
Med Naja havde vi gået og forberedt os på at det ville ske men ikke med Scarlett.

Få dage efter vi sagde farvel til Naja fik Scarlett en stor udposning mellem bagben som viste sig at indeholde kræft, oveni dette blev der konstateret betændelse i livmoderen samt en mislyd på hjertet
Hun fik drænet udposningen to gange og kom på antibiotika, fik undersøgt hjertet og fik at vide at hun skulle igennem mindst 3 store operationer.

Det var for meget og det ville vi ikke byde hende at blive lagt i fuld narkose så mange gange da hun er over ti år gammel.
Fredag morgen kom der endnu en udposning og fredag middag blev hun puttet.

Sov godt - Scarlett.
Scarlet.jpg
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Tak for alt - Igen

Indlæg af lamborg » 26 feb 2022 17:05

Åhhh for helvede det er stor tudetid igen. Det er sgu da for hårdt.
Vi havde en gammel sort gravhund og han var ved at blive noget afdanket og nok kun havde kort tid tilbage købte en hvalp i 2020 så han kunne lære den hvordan man opførte sig inden han blev for ringe men da den kom livede den gamle op og blev som hvalp igen. Den 22 dec sidste år gik den så ikke længere og dyrlægen kom og aflivede den om aftenen men den blev så også 15 år . Lene var selv nede under med hunden og spurgte dyrlægen om det ikke var træls at skulle aflive et dyr og jo det var hun træt af men det sværeste at håndtere var store stærke mænd der hylede når det blev gjort . Godt jeg ikke gik med ned sådan som jeg hylede :-) . Ludvig blev helt kuldret over at den gamle max ikke var der mere . Men så tjekkede jeg lige den kennel som vi havde købt Ludvig ved og han havde lige en hanhund der var 5 mdr gammel tilbage fra det sidste kuld (nye max) . Print ud og under træet og den blev hentet den 25/12 . Så nu er der liv og glad dagen i huset igen så i må ud og have fat i to nye .
Dette billede er taget den 26/12
Vedhæftede filer
Resized_20211226_215804.jpeg
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Tak for alt - Igen

Indlæg af Lintz » 26 feb 2022 17:25

lamborg skrev:
26 feb 2022 17:05
Åhhh for helvede det er stor tudetid igen. Det er sgu da for hårdt.
Vi havde en gammel sort gravhund og han var ved at blive noget afdanket og nok kun havde kort tid tilbage købte en hvalp i 2020 så han kunne lære den hvordan man opførte sig inden han blev for ringe men da den kom livede den gamle op og blev som hvalp igen. Den 22 dec sidste år gik den så ikke længere og dyrlægen kom og aflivede den om aftenen men den blev så også 15 år . Lene var selv nede under med hunden og spurgte dyrlægen om det ikke var træls at skulle aflive et dyr og jo det var hun træt af men det sværeste at håndtere var store stærke mænd der hylede når det blev gjort . Godt jeg ikke gik med ned sådan som jeg hylede :-) . Ludvig blev helt kuldret over at den gamle max ikke var der mere . Men så tjekkede jeg lige den kennel som vi havde købt Ludvig ved og han havde lige en hanhund der var 5 mdr gammel tilbage fra det sidste kuld (nye max) . Print ud og under træet og den blev hentet den 25/12 . Så nu er der liv og glad dagen i huset igen så i må ud og have fat i to nye .
Dette billede er taget den 26/12
Vi er gået fra at have 11 hunde ned til en enkelt nu.
Nogle er blevet solgt ifølge med at vi havde hundeopdræt, men de sidste 5 - 6 stykker har så bare været alm. kæledyr da vi nedlagde kennlen.

Det er hårdt at tage med på den sidste tur til dyrlægen men jeg ser det som et nødvendigt onde.
Det er så absolut ikke rart at stå der og se sin hund sove stille ind men jeg syntes at man skylder den det.
Lad den være sammen med sin "flok" de sidste minutter også selv om det er hårdt for en selv.

Denne gang var det specielt hårdt da jeg har delt hovedpude med Scarlett i 10 år.


Vi har nu som sagt 1 hund tilbage - Cristy samt 4 katte så vi mangler ikke dyr forløbeligt.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Re: Tak for alt - Igen

Indlæg af thy » 26 feb 2022 18:25

kondolerer :cry:
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 514
Tilmeldt: 29 mar 2019 18:14
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Givet likes: 384 gange
Modtaget likes: 108 gange

Re: Tak for alt - Igen

Indlæg af Fiffer » 26 feb 2022 23:45

Vi mistede også vores 2 dejlige hunde inden for 1 år, og det overraskede mig, hvor meget jeg var påvirket af det, da det var første gang jeg skulle ta den beslutning, det var hårdt. De små kræ finder vej til ens hjerte. Vi gik så hurtigt en lille ny hvalp, og hun er også blevet vores øjesten, men ens første hund vil altid stå som noget særligt. Kondolere.
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.


Besvar