Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Erfaringer med at bygge hønsegård og hønsehus?

Hunde, katte, heste, køer og får
Her er der plads til alt om vores dyr
SneglMJ
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 38
Tilmeldt: 12 dec 2019 09:28
Modtaget likes: 2 gange

Re: Erfaringer med at bygge hønsegård og hønsehus?

Indlæg af SneglMJ » 25 aug 2020 20:11

Bri_Jac skrev:
25 aug 2020 18:02
Hvor tungt skal du lave det siden du er bekymret for at det skal synke?
:D
Altså udgangspunktet er nok bare, at jeg aldrig har bygget noget før, der ikke skulle monteres på en fast væg eller stå på et gulv, og jeg vil altid hellere have bekymret mig om lidt for meget end lidt for lidt! Det jeg ser for mig er vel, at huset med tiden får en del vind, og så ligger hønegården og lirker lidt, og med tiden arbejder enden med hønsehuset sig lidt ned, mens hønsegården i den anden ende arbejder sig lidt op, og til sidst gaber det nok til, at man slet ikke behøver grave for at komme ind. Men jeg ved det ikke :) derfor prøver jeg at få stillet så mange dumme spørgsmål som jeg kan.

Det er ikke nogen dårlig ide, det der med at støbe under husets ydervægge og så bruge punktfundament ind i gården. Det vil jeg tænke lidt mere over!


Kruse
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Givet likes: 32 gange
Modtaget likes: 25 gange

Re: Erfaringer med at bygge hønsegård og hønsehus?

Indlæg af Kruse » 25 aug 2020 21:32

Hævet bund er en virkelig god idé.
Ellers kommer resten an på hvor fint det skal være og hvor længe forventer du det skal holde?
Har selv lavet er par stykker og der gravede jeg nogle stolper godt ned, nok 70-80 cm der imellem en ramme til bund nogle sider og tag og kaldt det en dag og hønsene var fint tilfreds icon_cheesygrin.gif
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?

SneglMJ
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 38
Tilmeldt: 12 dec 2019 09:28
Modtaget likes: 2 gange

Re: Erfaringer med at bygge hønsegård og hønsehus?

Indlæg af SneglMJ » 27 aug 2020 08:34

Ja, jeg tænker også hævet bund er et must. Det er selvfølgelig pga. rotter osv. men det er også for at få huset lidt op, så man lettere kan kigge ind og gøre rent og sådan, når nu det ikke er noget, man kommer til at kunne gå rundt inde i.


Besvar