Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Problem med AVG

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
Momme
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 07 jan 2007 14:01
Mit fyr: Benekov 27PL silver
Areal: 260
Brændsel: Kirsbærsten
Dagligt forbrug: slukket pt.
Årligt forbrug: 10-15 ton.
Geografisk sted: Sydsjælland, Faxe, Orup

Problem med AVG

Indlæg af Momme » 19 mar 2007 13:13

Jeg har nu kørt men AVG i ca3 år uden problemmer og jeg har prøvet til en gang netgame at den ene Norton maskine efter den anden væltede på grund af en virus mens avg sandt virusen og fjernede den også over netværk til norton maskineren.
Så bare fordig det er gratis behøver det ikke være dårligt (det er jo kun gratis for private).
zonealarm var der også gratis og det virkede da også.
Du får HØJST de du betaler får (tit mindre)


holm
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 80
Tilmeldt: 18 jan 2007 23:32
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Vestjylland
Kontakt:

Indlæg af holm » 19 mar 2007 13:48

Som Tommi siger, og som jeg er enig i. AVG m.fl. gratis programmer er ikke gode nok. Det kan godt være de kan afhjælpe mange ting, det er også fint nok. Men når det kommer til de hårde vira der ind i mellem florerer, så giver de gratis AV programmer op. Der er en grund til de er gratis. Dermed ikke sagt man nødvendigvis skal købe sig fattig i AV programmel. Der findes programmer på markedet som løser opgaverne til UG uden at koste venstre vinge på en F16. NOD32 er et glimrende eksempel, det er kåret adskillige gange som det mest effektive program på markedet. De mest kendte AV programmer er desværre efterhånden så selv destruktive at ingen IT folk med rette bør anbefale dem. F.eks har Norton i dag det problem at det installerer tonsvis af totalt ubrugeligt data på din computer, det optager enorme mængder data i baggrunden og det sløver computere enormt.

Men AVG vil jeg ikke anbefale, jeg har i kraft af mit job fjernet meget vira fra computere med AVG installeret ;)

Tommi Fisker

Indlæg af Tommi Fisker » 19 mar 2007 18:48

Hej Holm

Jeg kan kun give dig ret , har også selv fjernet mange viruser fra maskiner med gratis antivirusprogrammer også i kraft af mit job

Bruger selv Office Scan , men koster også men da jeg dagligt her i butikken har 16 pcér på nettet er jeg nødtil at have noget der bare virker .

M.V.H. Tommi Fisker


Besvar