Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Gruppe-sms

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Gruppe-sms

Indlæg af Lintz » 10 jul 2021 20:40

I vores mc klub får jeg den tvivlsomme ære af at administrerer vores sms kæde og skal lige have fundet ud af hvordan det skal køre mest hensigtsmæssigt.

Ham der har ordningen nu har af og til problemer med at sende lange sms´er til mange numre og det sker så at nogle får den samme sms 4 gange og andre kun én.
En løsning som er blevet foreslået er at vi sagtens kan indkøbe en telefon samt sim-kort som så kun bruges til det. Fordelen er så at den bare kan afleveres til en anden hvis man ikke gider have tjansen mere samt at folk ikke skal huske på et nyt numre hvis anden person overtager posten.
Ulempen er selvfølgelig at du skal "døje" med en telefon mere i det daglige.

Nogle påstår at man kan bruge Outlook til at sende sms men ved ikke om det er rigtigt.

Hvad siger panelet?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
TommyT
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 257
Tilmeldt: 20 jan 2007 11:53
Mit fyr: Baxi 2,5 F
Areal: 260
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: 8600
Givet likes: 5 gange
Modtaget likes: 11 gange
Kontakt:

Re: Gruppe-sms

Indlæg af TommyT » 11 jul 2021 05:16

hej.
så er du ovre i noget med SMS gateway leverandør
https://www.google.com/search?client=fi ... s+via+mail


en nem måde til sms via pc er https://www.fjsoft.at/en/
et program på pc der sender sms via din mobilos
vh

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Givet likes: 147 gange
Modtaget likes: 282 gange

Re: Gruppe-sms

Indlæg af svanggaard » 12 jul 2021 07:53

Der findes leverandører som kan omsætte email til SMS (hint: google "email to SMS"). Så opretter du en mailing-liste med de mobilnumre som skal modtage beskeden. Det er desværre ikke gratis - så snart du skal bruge en tjeneste "udenfor" din telefon kører taxameteret. Det koster typisk 20-30 øre pr SMS. Prisen stiger typisk hvis modtageren skal have mulighed for at besvare SMS'erne.

Måske er der plads til 2 SIMkort i din telefon. Så kan i jo bare lade SIMkortet gå på tur alt efter hvem der har aben. Prisen havner nok i det samme - der skal jo bruges en form for abn. til det nye SIM.

Hvis du har Android telefon kan du bruge google's egen "Beskeder på nettet" tjeneste til at sende/modtage SMS'er. Du åbner blot denne hjemmeside: https://messages.google.com/ og følger vejledningen - så burde du være kørende indenfor få minutter. Der findes helt sikkert lignende App's til IOS, men ingen jeg personligt har erfaring med.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Gruppe-sms

Indlæg af Lintz » 12 jul 2021 09:27

svanggaard skrev:
12 jul 2021 07:53
Der findes leverandører som kan omsætte email til SMS (hint: google "email to SMS"). Så opretter du en mailing-liste med de mobilnumre som skal modtage beskeden. Det er desværre ikke gratis - så snart du skal bruge en tjeneste "udenfor" din telefon kører taxameteret. Det koster typisk 20-30 øre pr SMS. Prisen stiger typisk hvis modtageren skal have mulighed for at besvare SMS'erne.

Måske er der plads til 2 SIMkort i din telefon. Så kan i jo bare lade SIMkortet gå på tur alt efter hvem der har aben. Prisen havner nok i det samme - der skal jo bruges en form for abn. til det nye SIM.

Hvis du har Android telefon kan du bruge google's egen "Beskeder på nettet" tjeneste til at sende/modtage SMS'er. Du åbner blot denne hjemmeside: https://messages.google.com/ og følger vejledningen - så burde du være kørende indenfor få minutter. Der findes helt sikkert lignende App's til IOS, men ingen jeg personligt har erfaring med.
Jeg fandt en app på playbutik som vist hedder Mms. Ser ud til at fungerer. Har sendt 56 beskeder uden problemer og modtaget scar fra modtaget.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar