Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stjernekikkert

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Besvar
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Stjernekikkert

Indlæg af lamborg » 14 maj 2021 10:10

Hej
Er der nogen kikkertnørder herind :-)
Jeg faldt på en auktion for en vixen super polaris 102m og en mindre som hedder 80 som sidder oven på. De var i orginale pakninger og havde ikke været åbnet og da det kun var småt med bud smed jeg et ind og fik dem .
Men efter jeg har samlet dem finder jeg ud af at der mangler okular til dem begge . De skal åbenbart komme i en pakke ved siden af som ikke var med. Det har dem der tømte dødsboet nok ikke opdaget eller også har de aldrig været der . jeg ved det ikke ??
Nå men man kan ikke vinde hver gang men kikkertene er i en høj kvalitet og til meget billige penge så jeg vil gerne købe de okular der mangler men jeg kan ikke se hvilket de skulle have som standard og kikkerter modelerne er fra først i 90 + jeg har ikke en stand for skid på stjernekikkerter . Jeg har fundet ud af at brændlængde div med okular mm giver forstørelsen altså her 1000 div med feks 10 = 100 men er det det eneste jeg skal tænke på + størrelsen af hullet de skal sidde i ??
Kan se at man kan købe til mange forskellige priser men jeg har bare tænkt at købe nogen billige til at begynde med hvis det så bliver et hit herhjemme så kan jeg gå op i kvalitet .
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Besvar