Digitalt Nemid

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
10
Indlæg: 1214
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 282 gange

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af svanggaard »

Jeg er helt med på at App'en ikke udelukker det gamle kørekort... Men ideen er vel at man ikke behøver at medbringe det gamle kørekort når man har app'en?

Hvis man skal ha det gamle kort med som backup (i tilfælde af manglende strøm eller internet) har jeg svært ved at se ideen.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af Lintz »

BWJ skrev: 07 mar 2021 17:15 Hvor læser du at du ikke får et nyt kort tilsendt? her står det modsatte !?? https://www.nemid.nu/dk-da/faa_hjaelp_t ... oeglekort/
Googler man det står der at det udfases i 2021. Men har du andre oplysninger der siger at det ikke gør er det da bare dejligt.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
pendec

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af pendec »

Der er banker dom sender den info ud at pap ikke kan bruges mere og kunden skal få app eller nøglekey id
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af MichaelK »

BWJ skrev: 07 mar 2021 17:15 Hvor læser du at du ikke får et nyt kort tilsendt? her står det modsatte !?? https://www.nemid.nu/dk-da/faa_hjaelp_t ... oeglekort/
Jeg har brugt Nem-Id app'en siden den kom frem. Jeg har efterfølgende IKKE modtaget nye nøglekort!

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 07 mar 2021 21:24 Der er banker dom sender den info ud at pap ikke kan bruges mere og kunden skal få app eller nøglekey id
Betyder dette at mit spørgsmål knap er aktuel da nemid kort og nemid app åbenbart afløses af nyt Mitid

https://digst.dk/it-loesninger/mitid/
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af Zarge »

Ja da, kontrakten med det offentlige udløber, så de skal i gang (igen) med at opfinde noget nyt..
Det ser ud til at du fortsat kan få en elektronisk kode nøgle (en usbstick lignende fætter med et display på) hvis du ikke vil bruge app'en...
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af John Skov Jensen »

svanggaard skrev: 07 mar 2021 19:35 Jeg holder fat i papkortet så længe som muligt. Jeg klarer mig nok når vi får "mitID", men jeg har lidt ondt af ham der taber telefonen i kummen... alt er hermed lukket - inkl. muligheden for at ringe efter en taxa til borgerservice :headbang:

Sikkerheden bliver efter min mening ringere... Det bliver mulig at handle og godkende med samme fysiske "enhed/ting"... tidligere skulle skiderikkerne ha' fat i både telefon og papkort.

Jeg erkender blankt, at telefonen er bekvem, og der er større sandsynlighed for at tegnebogen bliver glemt. Postnord har også leveringstid. Men jeg kommer helt sikkert til at rette ind, men vil ha' lov at være tvær lidt endnu.

Mht. den der nye kørekort's App... Er der nogen som ved om den kræver internet for at virke (når ordensmagten vil se kortet)? I så fald bliver der nok lidt problemer omkring markederne og festivalerne hvor mobilnettet ofte bryder ned pga. belastningen.
Kørekorts app virker også selv om der ikke er netadgang
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af Lintz »

Nå - Jeg får lidt længere tid at løbe på. I weekenden kom jeg ned på 20 nøgler på mit nem-id og idag lagde der et nyt nem-id i postkassen.
Så Papirudgaven er altså ikke helt nedlagt endnu - Havde ellers fået den opfattelse.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Digitalt Nemid

Indlæg af BWJ »

Lintz skrev: 07 mar 2021 12:26 Det lakker mod enden med mit Nemid kort og da jeg åbenbart ikke kan få tilsendt noget nyt bliver det så den elektroniske udgave.

Når og hvis jeg handler på nettet eller kigger på netbank har jeg det bedst ved at sidde ved en pc med rigtig tastatur samt mus men har det ligesom at jeg ikke er meget for at få min nemid til at ligge på firmaets pc - Så hellere en app på min telefon.

Men kan jeg bruge min pc til handel og bekræfte via min telefon?

Andet spørgsmål:
Min datter er Appel fan og skal have Iphone. Hendes 8 Plus vil ikke håndterer Nemid appen.
En google søgning viser at der kan være et problem med 8 plus og løsningen skulle være opdatering af appén men der er ingen opdatering - Siger hun.

Tredje spørgsmål:
Min svigerfar har også Iphone og snakke om at vil have en ny med størrer skærm - Skal han holde sig fra en 8 plus som han har snakket om - Netop grundet dette problem med Nemid.
Han har nået den alder hvor det med telefoner skal forklares mere en én gang og hvis det ikke virker vil der komme så meget brok at det kan høres milevidt omkring.
P.S. Skal han have ny skal det være en Iphone da han bil kun kan snakke med den og den skal altid tilkobles med navigation uanset om han skal køre 3 km eller 100 :)
Kort kan da bestilles her https://service.nemid.nu/dk-da/#log_paa_selvbetjening og leveres indenfor 2 dage https://service.nemid.nu/dk-da/#log_paa_selvbetjening
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Besvar