Android og mobilpay

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Android og mobilpay

Indlæg af triumph »

Lintz skrev: 08 jun 2020 19:04 Har ingen telefon.
Det skal du da ha, Det skal du da.......;o)
Personligt er jeg meget begejstret for Xiaomi telefoner. De er ikke kendt i danmark, men det er verdens 3 største telefonproducent, og den mest solgte telefon i Indien. Inderne kigger lidt mere på prisen end Danskerne, så man får enormt meget telfon for pengene.

Men der er særligt en ting jeg glæder mig over. Ja faktisk kan det gøre mig helt varm inden i........
Hvis man bestiller dem i Kina (Man skal huske at købe en global version) Så sender de telefonen fra Kina til england. Så er telefonen kommet ind i EU. Så putter de telefonen i en ny pakke, og sender den fra england til Danmark. Og Vupti, så har man sparet momsen........
Ja jeg bliver sku helt glad inden i, bare ved tanken......

pendec

Re: Android og mobilpay

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 08 jun 2020 20:04 Det skal du da ha, Det skal du da.......;o)
Personligt er jeg meget begejstret for Xiaomi telefoner. De er ikke kendt i danmark, men det er verdens 3 største telefonproducent, og den mest solgte telefon i Indien. Inderne kigger lidt mere på prisen end Danskerne, så man får enormt meget telfon for pengene.

Men der er særligt en ting jeg glæder mig over. Ja faktisk kan det gøre mig helt varm inden i........
Hvis man bestiller dem i Kina (Man skal huske at købe en global version) Så sender de telefonen fra Kina til england. Så er telefonen kommet ind i EU. Så putter de telefonen i en ny pakke, og sender den fra england til Danmark. Og Vupti, så har man sparet momsen........
Ja jeg bliver sku helt glad inden i, bare ved tanken......
Er det ikke lettere at købe direkte i deres danske butik? https://www.mistore.dk/
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Android og mobilpay

Indlæg af triumph »

pendec skrev: 09 jun 2020 08:15 Er det ikke lettere at købe direkte i deres danske butik? https://www.mistore.dk/
Men så spare jeg jo ikke momsen.........
Feks. koster en 8 pro 199 usd = 1316 kr + 184 kr med DHL levering = 1500 kr
https://www.aliexpress.com/item/4000225 ... hweb201603_

i mistore koster den 1990 kr
https://www.mistore.dk/mobiltelefoner/r ... 64-gb-blue
pendec

Re: Android og mobilpay

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 09 jun 2020 12:40 Men så spare jeg jo ikke momsen.........
Feks. koster en 8 pro 199 usd = 1316 kr + 184 kr med DHL levering = 1500 kr
https://www.aliexpress.com/item/4000225 ... hweb201603_

i mistore koster den 1990 kr
https://www.mistore.dk/mobiltelefoner/r ... 64-gb-blue
Det er korrekt, og det får du lov til 6 måneder mere :) Så er UK ikke i EU mere som toldland.

Edit: Kan se de beskriver det, som distribution fra Spanien og ikke UK, så den fortsætter jo klart noget tid endnu. (DHL undtaget)
edit2: Aliexpress siden synes også at nævne den er sikker 2 år endnu, det mener jeg så er forkert, også når man læser denne side:
https://ec.europa.eu/taxation_customs/uk_withdrawal_en
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Android og mobilpay

Indlæg af triumph »

pendec skrev: 09 jun 2020 14:16 Det er korrekt, og det får du lov til 6 måneder mere :) Så er UK ikke i EU mere som toldland.

Edit: Kan se de beskriver det, som distribution fra Spanien og ikke UK, så den fortsætter jo klart noget tid endnu. (DHL undtaget)
edit2: Aliexpress siden synes også at nævne den er sikker 2 år endnu, det mener jeg så er forkert, også når man læser denne side:
https://ec.europa.eu/taxation_customs/uk_withdrawal_en
Jeg er sikker på de finder en anden løsning når england ikke længere er medlem af EU....... 8)
( de har et warehouse i spanien, men det meste sendes pt over england når det skal til danmark, men mon ikke det bliver lavet om)
Det skal dog siges at det virker som om Xiaomi er blevet mere grådige med deres priser. Da deres nye modeller er steget noget i pris. Noget der også både er sket med Huawai og One Plus, da de blev anerkendte mærker.

Jeg startede med at købe Huawei telefoner i Kina, da de kostede ca. det ½ af hvad de gjorde i danmark (Nu er prisforskellen mindre end momsen)
Jeg startede med at købe en til mig selv. Jeg bad sælgeren at tolddeklarer telefonen til under 80 kr/som noget andet end en telefon (Så der ikke skulle betales told/moms/toldbehandling)
Det gik fint.
Så bestilte jeg en til fruen, og en til sønnen. De blev taget i tolden, og jeg fik afvide at det var en "Doogee" telefon til 56 USD der skulle fortolles. Så tolderne ville gerne have dokumentation på betalingen.
Jeg tænkte at sælgeren havde deklaret telefonenerne til 800 kr/stk, som en billig Doogee telefon. Men viste ikke hvad jeg skulle gøre, andet en at oplyse at jeg havde betalt 1600 kr for 2 stk Huawei telefoner (Idag havde jeg bare afvist modtagelse, og telefonerne var blevet retuneret) Så jeg måtte betale 160 kr i toldbehandling, og 415 kr i moms (2015 kr ialt, stadigt billigere end de 3000 de kostede i Danmark)

Jeg var noget skuffet da jeg modtog pakken, og så at der lå en Doogee telefon til 370 kr, i stedet for mine 2 Huawei telefoner til 1600.
Der lå også en lille note i pakken, hvor der stod at telefonen skulle have leveret til Svetlana i Ukraine........ :shock:
Jeg klagede naturligtvis til Aliekspress. Løsningen blev at jeg fik pengene tilbage for Huwaei telefonerne, og så fik jeg Doogee telefonen som kompentation for min moms betaling.
Derfor brugte jeg Doogee telefonen i et års tid. Den fungerede fuldstændigt 100% som enhver anden android telefon. Naturligtvis var en 370 kr´s telefon ikke så hurtig som en 800 kr´s telefon (1500 kr i danmark), og kameraet var ikke lige så godt. Men den virkede 100% som den skulle. Derfor blev jeg ikke bange for at købe kinesiske telefoner. Men jeg har dog fremadrettet valgt at købe der hvor man ikke risikere toldproblemer

pendec

Re: Android og mobilpay

Indlæg af pendec »

Jeg har selv brugt aliexpress i en del år, og på det seneste har jeg så jagtet Spanien i lokation som sendes fra. Sidst fik jeg en Xiaomi Box S til 358kr, den koster en del mere herhjemme, og det tog måske 10 dage at komme frem, det var helt iorden.

Det kan klart svare sig når man holder sig til salg fra EU lande, og de er billigere men for dem som ikke bruger de sider, så vil den danske variant jo have dansk garanti og man får den dækket af dansk sælger vil jeg mene, som flere foretrækker, end køb på en side i Kina , hvor der for nogle, er lang vej tilbage, hvis det er defekt.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Android og mobilpay

Indlæg af triumph »

pendec skrev: 09 jun 2020 20:14 Jeg har selv brugt aliexpress i en del år, og på det seneste har jeg så jagtet Spanien i lokation som sendes fra. Sidst fik jeg en Xiaomi Box S til 358kr, den koster en del mere herhjemme, og det tog måske 10 dage at komme frem, det var helt iorden.

Det kan klart svare sig når man holder sig til salg fra EU lande, og de er billigere men for dem som ikke bruger de sider, så vil den danske variant jo have dansk garanti og man får den dækket af dansk sælger vil jeg mene, som flere foretrækker, end køb på en side i Kina , hvor der for nogle, er lang vej tilbage, hvis det er defekt.
Garanti er jo intet imod glæden ved at snyde i moms...... :wink:
Der udover havde mine forældre købt en 2 telefoner i Elgiganten. Efter 1 år kunne den ene kun holde strøm i en times tid. De afleverer den til Elgiganten, der konstatere at batteriet er defekt. Men da han har fået skiftet skærmen uoriginalt, så dækker garantien ikke...
Senest rettet af triumph 09 jun 2020 21:04, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4675
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Android og mobilpay

Indlæg af MichaelK »

Jeg forstår slet ikke, at I vil købe kinesiske spiontelefoner? :evil:
Om de hedder Xiaomi, eller Huawei, det er sgu et fedt :?

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Android og mobilpay

Indlæg af triumph »

MichaelK skrev: 09 jun 2020 20:49 Jeg forstår slet ikke, at I vil købe kinesiske spiontelefoner? :evil:
Om de hedder Xiaomi, eller Huawei, det er sgu et fedt :?
Tror du ikke den største spion er Google (eller Appel) ?
Google sender mig en månelig rapport over hvor jeg har været, hvilken butikke jeg har besøgt. Og de ved nøjagtigt hvad jeg har søgt på, og hvilken hjemmesidder jeg har besøgt, og hvad jeg har slået op. Bare det man går ned af gågaden, og stopper op foran butikken med fiskegrej, er nok til at man bliver spammet med reklamer for fiskegrej.
Derudover er USA vist være end Kina (Ikke pga moral, bare fordi software kommer fra Apple og Google, der er amrikansk)
https://www.computerworld.dk/art/66008/ ... ervaagning
https://da.wikipedia.org/wiki/Echelon_(netv%C3%A6rk)
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Android og mobilpay

Indlæg af lamborg »

Nu skulle jeg nu nok have ladet være med at skrive for jeg gider i grunden ikke være moralsk men alligevel .
Google er gratis at bruge men den er ikke gratis at drive og ja hvis det at det er gratis at bruge en ting gør at man må acceptere reklamer ja så fred være med det . Intet er gratis i denne verden , et eller andet skal betale udgifterne ellers kan INTET lade sig gøre .
Der er ingen grund til at gå særlig langt for at få et eksembel på at ting ikke er gratis. Prøv at slå Javaschript fra og log ud og ind på stokerpro så vil du se hvad der sker og det er sgu utroligt fair for man kan ikke forvente at hygge sig og så lægge udgifterne over på andre. Det går bare ikke.
PS : trumph lad nu være med at blive sur men du bruger ordret moral i en tråd hvor du giver et langt foredrag der minder mest om forløbet i danskebanks hvidvaskningssag om hvordan man snyder for told og moms :-) :-) :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Besvar