Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Android og mobilpay

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Android og mobilpay

Indlæg af triumph » 10 jun 2020 15:42

lamborg skrev:
10 jun 2020 15:14
Nu skulle jeg nu nok have ladet være med at skrive for jeg gider i grunden ikke være moralsk men alligevel .
Google er gratis at bruge men den er ikke gratis at drive og ja hvis det at det er gratis at bruge en ting gør at man må acceptere reklamer ja så fred være med det . Intet er gratis i denne verden , et eller andet skal betale udgifterne ellers kan INTET lade sig gøre .
Der er ingen grund til at gå særlig langt for at få et eksembel på at ting ikke er gratis. Prøv at slå Javaschript fra og log ud og ind på stokerpro så vil du se hvad der sker og det er sgu utroligt fair for man kan ikke forvente at hygge sig og så lægge udgifterne over på andre. Det går bare ikke.
PS : trumph lad nu være med at blive sur men du bruger ordret moral i en tråd hvor du giver et langt foredrag der minder mest om forløbet i danskebanks hvidvaskningssag om hvordan man snyder for told og moms :-) :-) :-)
Sur... Slet ikke.

USA mf. driver Echelon. Der dagligt opsnapper 3 milliarder samtaler. Mulighedden for at gøre dette, får de næppe uden hjælp fra Google/Apple.
Googel ved ALT om mig, og jeg er ret overbevist om at de oplysninger bliver videregivet, til Echelon.
At Googel og Appel, samtidigt tjener penge på at målrette reklamer er en anden ting.
Jo mere Googel ved om mig, jo bedre kan de målrette reklamer.
Dette er som sådan ikke noget jeg tænker over, eller hisser mig op over.
Men jeg tror ikke at fordi at jeg køber en kinøjser telefon, at jeg så bliver spioneret mere eller mindre på, end jeg gjorde da jeg havde en Apple.
Jeg tror også jeg er lidt kedelig at holde øje med :wink:


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Android og mobilpay

Indlæg af lamborg » 10 jun 2020 16:03

ved du hvad det tror jeg heller ikke :-)
For jeg tror slet ikke det handler om blå briller og skæg men om salg af data.
USA er sure over at de ikke får lov til at lave 5G net over hele verden for der er enome mængder penge i at sælge data lister som man logger på nettet til firmaer som så kan målrette deres kampanger efter hvilket der hitte i søgeord på et given tidspunkt. Og når de nu ikke kan få lov til det så sprede den information omkring kinøsrene så en del lande springer ud af deres kontakt og måske tegner kontrakt med et amerikansk firma (CIA) i stedet for :-). ? de har overnkøbet Echelon som du påpeger . Men nu skal du så tænke på at amerikanerne selvfølgelig kun lytter med i menneskehedens interesse :-) De kunne ALDRIG drømme om at bruge nogen data for egen vindings skyld :-) Eller ???
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: Android og mobilpay

Indlæg af triumph » 10 jun 2020 16:43

Michal kunne ikke forstå hvorfor jeg/vi ville købe telefoner der spionerede for kina.
Min pointe var sådan set bare at lige meget hvilken telefon jeg køber, så bliver der spioneret.......
Echelons eksistens er dokumenteret, bl.a via Wikileaks. Herunder at Amrikanerne aflyttede alle statsoverhovder der deltog i kliamtopmødet i danmark. Så USA kunne forbedre sin forhandligsposision, ved at kende alle andres planer.
Ja selv Merkel var sur over amrikanerne aflyttede hendes telefon (Det var ved en anden lejlighed)
Alt dette er jo ikke rigtigt noget jeg har nogen indflydelse på, så jeg vælger at være ligeglad

(Nu har vi godt nok bevæget os lidt væk fra Linzes problem med at bruge mobilpay :oops: )

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Android og mobilpay

Indlæg af Lintz » 10 jun 2020 19:23

triumph skrev:
10 jun 2020 16:43


(Nu har vi godt nok bevæget os lidt væk fra Linzes problem med at bruge mobilpay :oops: )
Ja icon_cheesygrin.gif Skal da godt nok lige love for der kom mange store firmaer, lande og statspersoner i spil over en Android version 5.1.1.

Men pyt med det. Jeg har jo fået svar på mit spørgsmål og debatten er nu meget interessant. :great:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Re: Android og mobilpay

Indlæg af lamborg » 10 jun 2020 19:33

Hæ hæ ja der blev vi vist lidt flyvske meeeen alligevel der er 100% også nogen der overvåger trafikken på mobilpay
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Android og mobilpay

Indlæg af Lintz » 10 jun 2020 19:45

lamborg skrev:
10 jun 2020 19:33
Hæ hæ ja der blev vi vist lidt flyvske meeeen alligevel der er 100% også nogen der overvåger trafikken på mobilpay
Jep - Bla. min kone...... :wink: :wink: :wink:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Besvar